2024-03-29T14:41:28Zhttps://photodentro.edu.gr/oai-lor/requestoai:photodentro:lor:8521/93972022-11-09T10:51:04Zhdl_8521_8628Επιστολή του Δημήτριου Υψηλάντη για την οργάνωση της Επανάστασης του 1821Διερευνητική δραστηριότητα ανάγνωσης ιστορικών πηγών, με την αξιοποίηση ενός πρωτογενούς ιστορικού ντοκουμέντου σχετικά με την πολιτική και στρατιωτική οργάνωση του Αγώνα των Ελλήνων. Στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι η καλλιέργεια δεξιοτήτων διερευνητικής μάθησης και η οικοδόμηση της ιστορικής γνώσης.
Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να διερευνήσουν μια αυθεντική επιστολή του Δημήτριου Υψηλάντη, την οποία συνέταξε προς τους στρατηγούς και τους συστρατιώτες του το 1821.elΕλληνική ΕπανάστασηΟθωμανική αυτοκρατορίαΔημήτριος ΥψηλάντηςΕλλάδα1821URIphotodentro:lor:8521/93971content editorinstructional designertechnical designersubject matter expertpedagogical coordinatorteam coordinatoradaptation2018-07-15certifierquality sealitem seal teaseritem sealing URLitem seal teaserfunderfunderfundingfundingfunding frameworkfunding frameworkprogram / projectprogram / project2010-2015duration2017-2018durationmain beneficiary / contractormain beneficiary / contractorsubcontractorsubcontractorcoordinator / leadercoordinator / leaderproject / program partnersproject / program partnersactionactionaction coordinator / leaderaction coordinator / leadersubcontractsubcontractsubcontractorsubcontractorsubcontract leader / coordinatorsubcontract leader / coordinatorsupervising and monitoring authoritysupervising and monitoring authorityproviderlicensorpublisher1.5URIphotodentro:lor:8521/9397metadata validator2015-09-15metadata validator2018-07-15metadata validator2018-09-30metadata licensormetadata publishermetadata providermetadata certifiermetadata quality sealmeta seal teasermeta sealing URLmeta seal teasermetadata fundermetadata fundermetadata fundingmetadata fundingmetadata funding frameworkmetadata funding frameworkmetadata authoring program / projectmetadata authoring program / project2010-2015metadata authoring program / project duration2017-2018metadata authoring program / project durationmain beneficiary / contractormain beneficiary / contractorsubcontractorsubcontractorcoordinator / leadercoordinator / leaderproject / program partnersproject / program partnersactionactionaction coordinator / leaderaction coordinator / leadersubcontractsubcontractsubcontractorsubcontractorsubcontract leader / coordinatorsubcontract leader / coordinatorsupervising and monitoring authoritysupervising and monitoring authorityLOM-GRv1.0elhttps://photodentro.edu.gr/lor/retrieve/49267/ma145_pidx0048971.zipapplication/zip1523171Μελετώ το ιστορικό υλικό, απαντώ στις δραστηριότητες "ανάγνωσης" των ιστορικών πηγών και δημιουργώ αρχείο με την εργασία μου.inquiryPT00H20M00Slower secondaryhigher secondarylearnerteachermixedΗ ανάγνωση ιστορικών πηγών για την οργάνωση της Ελληνικής Επανάστασης, με την αξιοποίηση ενός πρωτογενούς ιστορικού ντοκουμέντου, αποτελεί αυτόνομο μαθησιακό αντικείμενο, το οποίο προσομοιώνει τον τρόπο εργασίας των ιστορικών στο πλαίσιο της γνωστικής μαθητείας. Η χρήση και η αξιοποίηση των ιστορικών πηγών αποτελούν προτεραιότητα των ιστορικών στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν το παρελθόν και να το καταστήσουν ιστορικό. Στην ίδια κατεύθυνση, η χρήση των ιστορικών πηγών στη σχολική τάξη, με την αξιοποίηση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων μελέτης, επιτρέπει την άμεση συμμετοχή των μαθητών σε διαδικασίες διερεύνησης και οικοδόμησης της ιστορικής γνώσης.
Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν στοιχεία για τη στρατιωτική οργάνωση της Ελληνικής Επανάστασης μέσα από μια επιστολή του Δημήτριου Υψηλάντη, να διακρίνουν επιμέρους φάσεις και γεγονότα, να κατανοήσουν αιτιώδεις σχέσεις για το ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο της περιόδου, να εμπλακούν με την πολυπλοκότητα του ιστορικού παρελθόντος και να διαμορφώσουν την προσωπική τους ιστορική αφήγηση. Η διαδικασία ανατροφοδότησης επιτρέπει την εκ νέου διαμόρφωση των απαντήσεων με τις αλλαγές που κρίνονται απαραίτητες, με την ενεργό εμπλοκή τόσο των μαθητών όσο και του εκπαιδευτικού.el12-18Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.::Οι δημιουργοί έχουν παραχωρήσει στο ΙΤΥΕ και στο ΥΠΑΙΘ το δικαίωμα ελεύθερης χρήσης, αξιοποίησης και διάθεσης του υλικού με ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και για απεριόριστο χρονικό διάστημα. Οι δημιουργοί εγγυώνται ότι το παρόν δεν προσβάλλει δικαιώματα τρίτων και δεν χρησιμοποιεί μελέτες ή προϊόντα τρίτων χωρίς νόμιμη άδεια αυτών.yesnoArticulate Storyline 2.0@1.0Articulate Storyline 3.0@1.52019-05-31T09:04:53Z2019-05-31T09:04:53Z2015-09-15created-on2015-09-15published-on2019-07-17last-upgraded-on2019-07-17modified-on2022-11-09last-updated-on2015-09-15metadata-created-on2015-09-15metadata-published-on2022-11-09metadata-last-updated-on2019-07-17last-upgraded-or-created-ondisciplineHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::WarsHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::WarsdisciplineHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::Leading personalitiesHistory::Newer and Modern History (19th-20th century)::Leading personalitieseducational objectivecognitive::knowledge::proceduralcognitive::knowledge::proceduralcognitive::process::to understandcognitive::process::to understandteaching/learning approachcognitivist::inquiry learningcognitivist::inquiry learningconstructivist::cognitive apprenticeshipconstructivist::cognitive apprenticeshipisShownAtURIhttps://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/9397hasThumbnailURIhttps://photodentro.edu.gr/lor/retrieve/47838/ma145.zip.jpg2015-01-01T00:00:00Z