αφήγηση, περιγραφή, επιχειρήματα

Ας απολαύσουμε τις παρακάτω αφηγήσεις και ας τις αναδιηγηθούμε στους συμμαθητές μας με το δικό μας μοναδικό ύφος.
«Κόκκινη κλωστή - ο σοφός ζωγράφος - Κίνα» (βίντεο, 05:46 min) [πηγή: Εκπαιδευτική Τηλεόραση]
Φ. Παπαλουκά, «Τα δελφίνια» [πηγή: Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού]
Γ. Ιωάννου, «Ομίχλη» [πηγή: Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού]
Γ. Βιζυηνού, «Ο Τρομάρας» [πηγή: bookbook.gr]
Ας διαβάσουμε τις παρακάτω περιγραφές. Μπορούμε να εντοπίσουμε τον σκοπό για τον οποίο γράφτηκε η καθεμιά και τον τρόπο που επέλεξε ο κάθε συγγραφέας να περιγράψει το αντικείμενό του;
«Περιγραφή του αντικειμένου του μήνα» [πηγή: Αρχαιολογικό Μουσείο Αθήνας]
Μποτιτσέλι, «Η Συκοφαντία του Απελλή» [πηγή: Βικιπαίδεια]
«Καμηλοπάρδαλη» [πηγή: Βικιπαίδεια]
Ας περιγράψουμε τα παρακάτω έργα τέχνης στους συμμαθητές μας και ας γράψουμε μια σύντομη παρουσίασή τους στην ιστοσελίδα του σχολείου μας.
Θεόφιλος, «Άρτεμις και Αθηνά» [πηγή: Βικιπαίδεια]
Λύτρας Νίκος, «Βάρκα με πανί» [πηγή: Εθνική Πινακοθήκη]
Φλωρά Καραβία Θάλεια, «Κωνσταντινούπολη» [πηγή: Εθνική Πινακοθήκη]
Εμείς, οι «μικροί αφηγητές», μπορούμε να διαβάσουμε τη σκηνή του αποχαιρετισμού του Έκτορα και της Ανδρομάχης [Ζ 369 - 529, Ομηρικά Έπη, Β΄ Γυμνασίου] και στη συνέχεια να φανταστούμε ολόκληρη την ιστορία του παρακάτω πίνακα ζωγραφικής και του τραγουδιού, να την εμπλουτίσουμε και να την αφηγηθούμε από την αρχή έως το τέλος.
|
κάντε «κλικ» στο παλιό ραδιόφωνο |
Ας δούμε το βίντεο της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης με σκοπό να αντλήσουμε τα επιχειρήματα με τα οποία τονίζεται ότι η σημαντικότερη απειλή για τον πλανήτη μας είναι η οικολογική καταστροφή.
«Το ρολόι της καταστροφής» (βίντεο, 18:27 min) [πηγή: Εκπαιδευτική Τηλεόραση]
Στο βιβλίο των αρχαίων ελληνικών της Α΄ Γυμνασίου «Ηροδότου Ιστορίες» ας εντοπίσουμε τα επιχειρήματα που χρησιμοποιεί ο Θεμιστοκλής για να πείσει τον Ευρυβιάδη. Ποιο κατά τη γνώμη σας είναι το πιο σημαντικό και γιατί;
Αναπαράσταση αγκυροβολημένων πλοίων κατά τη μάχη του Μαραθώνα [πηγή: Βικιπαίδεια]