Η ανάγνωση της φωτογραφίας της Βούλας Παπαϊωάννου μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά: A) στην Ιστορία, καθώς ως δραστηριότητα διερευνητικής μάθησης μπορεί να αποτελέσει το έναυσμα για γνώση, κατανόηση και εμβάθυνση της μορφής της αντίστασης του ελληνικού λαού στις πόλεις ενάντια στους Γερμανούς κατακτητές με τη συμμετοχή και τον ξεχωριστό ρόλο της πνευματικής ηγεσίας του τόπου, της νεολαίας, και των πολιτών. Β) στη Νεοελληνική Γλώσσα, καθώς η ανάγνωσή της μέσα από το πρίσμα της αντίληψης για τη σχέση της φωτογραφίας με την πραγματικότητα προκαλεί τον προβληματισμό και τον διάλογο για θέματα με κέντρο τον άνθρωπο και τον πολιτισμό (αξίες, ενδιαφέροντα, αντιλήψεις). Επομένως μπορεί να αποτελέσει την αφόρμηση για παραγωγή λόγου (άρθρου, δοκιμίου) με ανάλογο θέμα. Η συγκεκριμένη φωτογραφία παραπέμπει σε θέματα βιβλίου, φιλαναγνωσίας, Τέχνης. Επίσης στην ενότητα της Περιγραφής μπορεί να αξιοποιηθεί για δραστηριότητες σχετικές με την οργάνωση των λεπτομερειών στις οποίες στηρίζεται η περιγραφή, το λεξιλόγιο και το ύφος. Γ) στη Νεοελληνική Λογοτεχνία, με δραστηριότητες διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης μπορεί να αποτελέσει μια εισαγωγή για τον ποιητή Κωστή Παλαμά. Ειδικότερα ένα φύλλο εργασίας με δραστηριότητες που προκύπτουν από τη συγκεκριμένη φωτογραφία επιδιώκει την ανάδειξη της προσωπογραφίας του Κωστή Παλαμά, «ποιητής του καιρού του και του γένους του», με το έργο του να αναφέρεται σε θέματα όχι μόνο λογοτεχνίας αλλά και γενικότερα του νεοελληνικού πολιτισμού.