Βουλα Παπαϊωαννου, Η πολυθρονα του Κωστη Παλαμα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η ασπρόμαυρη φωτογραφία της Βούλας Παπαϊωάννου αποθανατίζει μια γωνία της βιβλιοθήκης/γραφείου του Κωστή Παλαμά. Η πολυθρόνα του ποιητή,τοποθετημένη κοντά σε ένα μεγάλο παράθυρο και λουσμένη στο φως, δεσπόζει. Δίπλα της από τη μια πλευρά ένα τραπεζάκι με τον καφέ και το νερό του ποιητή σε δίσκο και από την άλλη πλευρά ένα μεγαλύτερο τραπέζι με στοιβαγμένα αρκετά βιβλία και ένα βιβλίο ανοιχτό. Μπροστά και λίγο πλάγια της πολυθρόνας μια καρέκλα με πολλά βιβλία και ένα βιβλίο ανοιχτό σαν να το άφησε εκεί ο ποιητής πριν από λίγο. Πίσω από την πολυθρόνα ένα μέρος της βιβλιοθήκης του ποιητή γεμάτη ασφυκτικά με βιβλία. Η φωτογραφία αποτυπώνει την απουσία του ποιητή στο πλαίσιο της συγκίνησης που αναδύουν οι λεπτομέρειες της καθημερινότητας του και η αίσθηση ότι η ζωή συνεχίζεται.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η ανάγνωση της φωτογραφίας της Βούλας Παπαϊωάννου μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά: A) στην Ιστορία, καθώς ως δραστηριότητα διερευνητικής μάθησης μπορεί να αποτελέσει το έναυσμα για γνώση, κατανόηση και εμβάθυνση της μορφής της αντίστασης του ελληνικού λαού στις πόλεις ενάντια στους Γερμανούς κατακτητές με τη συμμετοχή και τον ξεχωριστό ρόλο της πνευματικής ηγεσίας του τόπου, της νεολαίας, και των πολιτών. Β) στη Νεοελληνική Γλώσσα, καθώς η ανάγνωσή της μέσα από το πρίσμα της αντίληψης για τη σχέση της φωτογραφίας με την πραγματικότητα προκαλεί τον προβληματισμό και τον διάλογο για θέματα με κέντρο τον άνθρωπο και τον πολιτισμό (αξίες, ενδιαφέροντα, αντιλήψεις). Επομένως μπορεί να αποτελέσει την αφόρμηση για παραγωγή λόγου (άρθρου, δοκιμίου) με ανάλογο θέμα. Η συγκεκριμένη φωτογραφία παραπέμπει σε θέματα βιβλίου, φιλαναγνωσίας, Τέχνης. Επίσης στην ενότητα της Περιγραφής μπορεί να αξιοποιηθεί για δραστηριότητες σχετικές με την οργάνωση των λεπτομερειών στις οποίες στηρίζεται η περιγραφή, το λεξιλόγιο και το ύφος. Γ) στη Νεοελληνική Λογοτεχνία, με δραστηριότητες διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης μπορεί να αποτελέσει μια εισαγωγή για τον ποιητή Κωστή Παλαμά. Ειδικότερα ένα φύλλο εργασίας με δραστηριότητες που προκύπτουν από τη συγκεκριμένη φωτογραφία επιδιώκει την ανάδειξη της προσωπογραφίας του Κωστή Παλαμά, «ποιητής του καιρού του και του γένους του», με το έργο του να αναφέρεται σε θέματα όχι μόνο λογοτεχνίας αλλά και γενικότερα του νεοελληνικού πολιτισμού.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1077
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα > Γλώσσα - Πολιτισμός - Τέχνη
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Συγγραφέας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΚΩΤΣΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ