Το Μαθησιακό Αντικείμενο (ΜΑ) προτείνεται να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο της άμεσης διδασκαλίας και της διερευνητικής μάθησης στο γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας, προκειμένου σε πρώτη φάση να αναδειχθεί η ιστορική γνώση για την τοπική Ιστορία. Οι μαθητές παρατηρούν την κάτοψη του κάστρου και συζητούν για τον τρόπο κατασκευής, τη θέση, τα υλικά και την σκοπιμότητα.της κατασκευής. Ακόμα συζητούν και για τα υπόλοιπα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους που πιθανόν υπάρχουν στην περιοχή τους. Επιπρόσθετα η τοπική Ιστορία προτείνεται να προσεγγίζεται διαθεµατικά και µε τη μέθοδο project, όπου εμπλέκονται σχεδόν όλα τα γνωστικά αντικείμενα. Οι μαθητές πραγματοποιούν επισκέψεις, παρατηρούν, καταγράφουν, φωτογραφίζουν, αναπαριστούν εικαστικά, περιγράφουν γραπτά ή προφορικά και επεξεργάζονται κάθε θέμα πολύπλευρα.