Το Μαθησιακό Αντικείμενο (ΜΑ) προτείνεται να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο της άμεσης διδασκαλίας και της διερευνητικής μάθησης στο γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας, προκειμένου σε πρώτη φάση να αναδειχθεί η ιστορική γνώση για την τοπική Ιστορία Εντοπίζουν αντίστοιχα κτίσματα στην περιοχή τους, αν υπάρχουν, όπως λ.χ. υδραγωγεία, τείχη, αψίδες, θέατρα και άλλα μνημεία από τη ρωμαϊκή εποχή και κάνουν σχετικές ανακοινώσεις στην τάξη τους. Επιπρόσθετα, με τη βοήθεια του χάρτη σχηματίζουν µία παραστατική εικόνα της σημερινής θέσης της πόλης της Κορώνης. Εναλλακτικά, συνθέτουν ένα σχέδιο εργασίας που περιλαμβάνει και αλληλογραφία μεταξύ σχολείων. Για παράδειγμα, οι μαθητές της Ε΄ τάξης των ορεινών σχολείων ζητούν µε επιστολή τους από συμμαθητές τους που κατοικούν σε παραθαλάσσιες περιοχές όπου υπάρχουν φρούρια, να τους στείλουν πληροφορίες, κάρτες, φωτογραφίες κ.ά. για τα κάστρα της περιοχής τους.