Ο ναος του Αγιου Ιωαννη στο Μαρουσι
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ασπρόμαυρο αρνητικό με υψηλή καλλιτεχνική αξία και ιστορική αξία για την τοπική Ιστορία που απεικονίζει το ναό του Αγίου Ιωάννη στο Μαρούσι το 1951.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το ιστορικό φωτογραφικό ασπρόμαυρο αρνητικό της εκκλησίας του Αγίου Ιωάννη στο Μαρούσι το 1951 είναι μια υψηλής πληροφοριακής αξίας αλλά χαμηλής τροπικότητας (ασπρόμαυρη) ιστορική απεικόνιση της εκκλησίας. Αποτελεί μια αφορμή για διερευνητική, συγκριτική μάθηση τόσο για το μαθητή του Δημοτικού, όσο και του Γυμνασίου αλλά και το μαθητή- φοιτητή της φωτογραφίας και αρχιτεκτονικής. Με τη διερεύνηση της ιστορικής αποτύπωσης του μνημείου ο εκπαιδευτικός μπορεί να δώσει ερεθίσματα για συγκρίσεις με άλλες φωτογραφίες και απεικονίσεις εκκλησιών τόσο της ίδιας περιόδου στο Μαρούσι όσο και της ίδιας της εκκλησίας. Επίσης με τη μέθοδο project οι μαθητές μπορούν στα πλαίσια της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης να επισκεφτούν την εκκλησία και το χώρο της στο Μαρούσι τώρα και να τη συγκρίνουν με τη φωτογραφία. Η φωτογραφία επίσης αποτελεί αφορμή σύγκρισης με την εμπειρία των μαθητών και εκπαιδευτικών από την επίσκεψή τους σε αντίστοιχα εκκλησάκια σε μακρινές από την Αθήνα περιοχές, όπως π.χ σε μικρά χωρία. Οι μαθητές μπορούν να διαπιστώσουν επίσης το βαθμό διατήρησης αλλά και την αλλαγή στον περιβάλλοντα χώρο και τον αντίκτυπό του στην τοπική Ιστορία του Δήμου Αμαρουσίου. Οι μαθητές επίσης μπορούν με αφόρμηση την εικόνα αυτή να συγκρίνουν και τα ήθη, τα έθιμα αλλά και τις πολιτικές αλλαγές αυτής της περιόδου στην Αθήνα και στο Μαρούσι με κέντρο τη σύγχρονη αστυφιλία και αστικοποίηση που επέδρασε δραστικά στην περιοχή που απεικονίζεται. Τέλος η φωτογραφία αποτελεί και αφόρμηση καλλιέργειας της αισθητικής αγωγής και της τεχνοτροπίας φωτογράφησής της τόσο των μαθητών του δημοτικού, όσο και του Γυμνασίου και Λυκείου και των φοιτητών σχολής φωτογραφίας καθώς έχει διαχρονική αισθητική αξία αλλά και αποτελεί υψηλό δείγμα καλλιτεχνικής φωτογράφησης.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1118
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αρχιτεκτονική ArchitectureΑρχιτεκτονική
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Εκκλησιαστική Τέχνη Ecclesiastical ArtΕκκλησιαστική Τέχνη > Ναοδομία Church architectureΝαοδομία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΤΑΜΙΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ