Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί ως εποπτικό υλικό για τη μελέτη της κοινωνικής και πολιτικής οργάνωσης της Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να ζητήσει από τους μαθητές να παρατηρήσουν τη φωτογραφία, να περιγράψουν ιδιαίτερα στοιχεία της ενδυμασίας και του εξοπλισμού του εικονιζόμενου φρουρού και να προβούν σε επισημάνσεις όσον αφορά τη συνδρομή της τεχνολογίας στην οργάνωση, στον εξοπλισμό και στον τρόπο δράσης ενός στρατιωτικού μηχανισμού. Επιπρόσθετα, οι μαθητές συλλέγουν και μελετούν ιστορικές και εικαστικές πηγές, που αναφέρονται στην ιεράρχηση των φρουρών του οθωμανικού ανακτόρου, και παρουσιάζουν μία συνθετική εργασία με τη μορφή πολυτροπικού κειμένου. Επίσης, ο εκπαιδευτικός μπορεί να καθοδηγήσει τους μαθητές να αναζητήσουν πληροφορίες και από άλλες πηγές, ώστε να δημιουργήσουν μία συνθετική εργασία για την οργάνωση της οθωμανικής διοίκησης και του οθωμανικού στρατεύματος.