Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, καλούνται να παρατηρήσουν την εικόνα και να αναζητήσουν πληροφορίες σύμφωνα με ερωτήσεις οι οποίες είναι οργανωμένες σε φύλλα εργασίας από τον εκπαιδευτικό. Ενδεικτικά, μπορούν να τεθούν ερωτήσεις αναφορικά με: α) το μνημείο των Αέρηδων ως τον αρχαιότερο μετεωρολογικό-ωρομετρικό σταθμό, β) άλλες κατασκευές της αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας, γ) σύγκριση με αντίστοιχες κατασκευές της σύγχρονης τεχνολογίας. Στη συνέχεια, ζητείται από τους μαθητές να αξιοποιήσουν το υλικό της έρευνάς τους για να δημιουργήσουν μια συνθετική έκθεση-παρουσίαση.