Η εικόνα ως μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί υλικό ευέλικτο και μπορεί να έχει ευρεία χρήση σε όλες τις θεματικές περιοχές που σημειώνονται (Θεματική κατάταξη), όπως επίσης και διαθεματικά σε project. Ανάλογα με τις γνώσεις, τις δυνατότητες, τα ενδιαφέροντα, την ηλικία τους, αλλά και τη θεματική που εξετάζεται, οι μαθητές μπορούν π.χ. να εξοικειώνονται με τη χρήση γεωγραφικών όρων και να εξερευνούν το γεωγραφικό τους περιβάλλον ή να διακρίνουν τους γεωλογικούς παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν τη διαμόρφωση της επιφάνειας της γης ή να παρατηρούν, να καταγράφουν τις παρατηρήσεις τους και να τις παρουσιάζουν γραπτά ή προφορικά ή εικαστικά ή πολυτροπικά κοκ.