Η κατασκευή της διώρυγας είναι αποτέλεσμα της αναπτυξιακής πολιτικής του Τρικούπη, ο οποίος με την κατασκευή μεγάλων έργων υποδομής στόχευε στη δημιουργία ενός σύγχρονου και οικονομικά ανεπτυγμένου κράτους. Η φωτογραφία οπτικοποιεί την πληροφορία του σχολικού βιβλίου και παρέχει στους μαθητές ένα ερέθισμα προκειμένου να προβληματιστούν για το μέγεθος του έργου, τη δυσκολία της κατασκευής του, αλλά και τη σημασία του για την εμπορική/οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας.Η φωτογραφία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση στο ξεκίνημα της διδασκαλίας, ώστε να κινηθεί το ενδιαφέρον των μαθητών. Ο διδάσκων μπορεί να τους δείξει την εικόνα χωρίς τον τίτλο και να τους ρωτήσει αν αναγνωρίζουν το σημείο. Στη συνέχεια μπορεί να τους ρωτήσει για ποιο λόγο πιστεύουν ότι διανοίχθηκε η διώρυγα. Έτσι, μπορεί να πραγματοποιηθεί και η σύνδεση με την αναπτυξιακή πολιτική του Τρικούπη. Προτείνεται να γίνει αναφορά και σε προσπάθειες πραγματοποίησης του έργου από τα αρχαία χρόνια (π.χ. Περίανδρος) και να αναφερθεί ότι για 1.500 χρόνια τα πλοία χρησιμοποιούσαν τον Δίολκο, έναν χερσαίο δρόμο για τη διάσχιση του Ισθμού. Έτσι, τονίζεται περισσότερο η σημασία του έργου.