Κωνσταντινουπολη: Άποψη της Χρυσης Πυλης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Άποψη της Χρυσής Πύλης στα τείχη της Κωνσταντινούπολης. Χαλκογραφία από το περιηγητικό έργο του συγγραφέα Choiseul-Gouffier με τίτλο "Voyage pittoresque de la Grèce". Εκδόθηκε στο Παρίσι το 1822 μετά τον θάνατο του. Πρόκειται για τον τρίτο τόμο του έργου του που ο ίδιος δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει. Η θεματική του συγκεκριμένου τόμου αφορούσε την τοπογραφία, τα μνημεία, τα ευρήματα, τις επιγραφές και τα νομίσματα από την περιοχή της Τρωάδας και Κωνσταντινούπολης. Η εικονιζόμενη Χρυσή Πύλη κατασκευάστηκε την Βυζαντινή Περίοδο και χρησίμευε για την είσοδο του Αυτοκράτορα στην Πόλη. Διακρίνεται το Βυζαντινό αυτό Μνημείο στην κατάσταση που βρίσκονταν στο τέλος του 18ου αιώνα, όπως το κατέγραψε ο περιηγητής Choiseul-Gouffier. Δεν φαίνεται να υπάρχει καμιά παρέμβαση συντήρησης ή ανακατασκευής ούτε μεταγενέστερη οικιστική δραστηριότητα. Εξαίρεση αποτελεί το οίκημα που διακρίνεται στην αριστερή πλευρά της Πύλης. Το μνημείο δείχνει να είναι εγκαταλελειμμένο στο χρόνο, αν ληφθεί υπόψιν και η βλάστηση που διακρίνεται στους χώρους του. Στην μπροστινή του όψη διακρίνονται τρεις Οθωμανοί με την τυπική ενδυμασία της Εποχής να συζητούν.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε διαθεματικές δραστηριότητες ιστορίας, αρχιτεκτονικής και αρχαιολογίας. Ειδικότερα, να ενταχθεί σε ερευνητική εργασία, στο πλαίσιο της οποίας θα ζητηθεί από τους/τις μαθητές/τριες να αναζητήσουν πληροφορίες για τα χερσαία τείχη της Κωνσταντινούπολης, το χρόνο κατασκευής τους, τις πύλες τους αλλά και τη σημασία τους όσον αφορά την άμυνα της Πόλης. Ενδιαφέρον, επίσης, θα είχε να μελετήσουν οι μαθητές τα ονόματα που έφεραν οι πύλες των τειχών, να τα σχολιάσουν και όσον αφορά τη Χρυσή Πύλη να αιτιολογήσουν την ονομασία της. Περαιτέρω, μπορεί να ζητηθεί από τους/τις μαθητές/τριες να δημιουργήσουν τέχνημα που να αποτυπώνει την οχύρωση της Κωνσταντινούπολης από στεριά και θάλασσα και να παρουσιάσουν το έργο τους αυτό αναφερόμενοι και στην τεχνική και την τεχνολογία του πολέμου την εποχή κατασκευής των τειχών.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1197
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία Byzantine and Medieval HistoryΒυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
υποέργο:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ