Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε διαθεματικές δραστηριότητες ιστορίας, αρχιτεκτονικής και αρχαιολογίας. Ειδικότερα, να ενταχθεί σε ερευνητική εργασία, στο πλαίσιο της οποίας θα ζητηθεί από τους/τις μαθητές/τριες να αναζητήσουν πληροφορίες για τα χερσαία τείχη της Κωνσταντινούπολης, το χρόνο κατασκευής τους, τις πύλες τους αλλά και τη σημασία τους όσον αφορά την άμυνα της Πόλης. Ενδιαφέρον, επίσης, θα είχε να μελετήσουν οι μαθητές τα ονόματα που έφεραν οι πύλες των τειχών, να τα σχολιάσουν και όσον αφορά τη Χρυσή Πύλη να αιτιολογήσουν την ονομασία της. Περαιτέρω, μπορεί να ζητηθεί από τους/τις μαθητές/τριες να δημιουργήσουν τέχνημα που να αποτυπώνει την οχύρωση της Κωνσταντινούπολης από στεριά και θάλασσα και να παρουσιάσουν το έργο τους αυτό αναφερόμενοι και στην τεχνική και την τεχνολογία του πολέμου την εποχή κατασκευής των τειχών.