Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς ως πηγή πληροφορίας στο πλαίσιο της προγραμματισμένης όσο και της διερευνητικής διδασκαλίας ώστε να γνωρίσουν οι μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου στο μάθημα της Γεωγραφίας τους τύπους των χαρτών άλλοτε και σήμερα να τους συσχετίσουν και μέσα από αυτή τη διαδικασία να αντλήσουν πληροφορίες για τη Λέσβο. Επιπλέον, το εν λόγω μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αποτελέσει θέμα Σχεδίου Εργασίας στην Ευέλικτη Ζώνη στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο και στο μάθημα Ερευνητικές Εργασίες στο Λύκειο, όπου οι μαθητές με άνεση χρόνου και στο πλαίσιο της συνεργατικής μάθησης μπορούν να διευρύνουν το πεδίο της μελέτης τους τόσο ως προς τα είδη και τους τύπους των χαρτών διαχρονικά όσο και ως προς τις πληροφορίες που αφορούν τη Λέσβο και απεικονίζονται στον χάρτη τότε και σήμερα. Με την επεξεργασία της συγκεκριμένης πηγής οι μαθητές μπορούν να γνωρίσουν και πολύ σημαντικές πληροφορίες (υλικά κατασκευής των χαρτών, οπτική γωνία σχεδιασμού του χάρτη, ποιοι κατασκεύαζαν χάρτες την εποχή εκείνη και αν είχαν ειδικές γνώσεις κ.ά.).