Στο παρόν μαθησιακό αντικείμενο απεικονίζεται ο Ερμής έργο του γλύπτη Πραξιτέλη που έχει φωτογραφηθεί στερεοσκοπικά από τους αδελφούς Underwood, Elmer & Bert, τον 20ο αι., το 1907. Το άγαλμα που απεικονίζεται στη φωτογραφία βρίσκεται στο μουσείο της αρχαίας Ολυμπίας, χρονολογείται από το 343π.Χ. στη μετάβαση από την ύστερη κλασική στην πρώιμη ελληνιστική γλυπτική και είναι κατασκευασμένο από μάρμαρο της Πάρου. Είναι το μόνο αυθεντικό έργο του Πραξιτέλη που έχει διασωθεί. Βρέθηκε στην Ολυμπία, απείραχτο στο βάθρο του, αρκετά μέτρα κάτω από τη γη και έχει ύψος 2.10 μ. Ήταν αφιερωμένο από τους Ηλείους και Αρκάδες στο ιερό Άλτις, για να γιορτάσουν τη συνθήκη ειρήνης. Αργότερα είχε τοποθετηθεί στο ναό της Ήρας, όπου και βρέθηκε το 1877 από Γερμανούς αρχαιολόγους. '' Το διαμάντι της Ολυμπίας '' , όπως το είπαν πολλοί, παριστάνει τον Ερμή, αγγελιοφόρο των Θεών, με τον μικρό Διόνυσο να προσπαθεί να πάρει κάτι από το χέρι του. Ο Πραξιτέλης για να δώσει ζωντάνια στο άγαλμα, σκοπίμως δεν κρατάει τις αναλογίες. Εάν κανείς το παρατηρήσει από τ' αριστερά, φαίνεται λυπημένο, από τα δεξιά φαίνεται γελαστό, όταν το κοιτάξει από μπροστά, φαίνεται ήρεμο.
Η στερεοσκοπία είναι τεχνολογία που αναπτύχθηκε το 19ο αιώνα. Η στερεοσκοπική φωτογραφία συνδράμει σε μια περισσότερο ρεαλιστική γνωριμία του τόπου, των ανθρώπων και του πολιτισμού τους με τον υπόλοιπο κόσμο και υπήρξε μια από τις πρώτες μεθόδους αποτύπωσης της πραγματικότητας. Από τους πρώτους χρήστες αυτής της νέας μεθόδου ήταν οι Bert και Elmer Underwood οι οποίοι ταξίδεψαν στην Αττική, στη Βοιωτία και στην Πελοπόννησο, και πήραν φωτογραφίες των αρχαίων μνημείων φροντίζοντας πάντα να τοποθετούν σε πρώτο πλάνο ανθρώπινες φιγούρες που τους βοηθούσαν να αποδώσουν την κλίμακα των μνημείων αλλά και το ιδιαίτερο χρώμα του τόπου.