Πυλη του Αγιου Ιωαννη στη Ροδο σε χαρακτικο του 1828
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Χαρακτικό του 1828 που αναπαριστά την πύλη του Αγίου Ιωάννη ή Κοσκινού ή "Kόκκινη Πύλη". Ανήκει στα οχυρωματικά έργα της περιόδου ηγεμονίας των Ιωαννιτών Ιπποτών στην πόλη της Ρόδου(1309-1522). Πάνω από την πύλη, εκτός από θυρεό του τάγματος,υπάρχει και ο θυρεός του μεγάλου μαγίστρου Jacques De Milly (1454-1461). Λόγω της σημαντικότητας αυτού του σημείου για την άμυνα της πόλης, έγιναν πολλές αναβαθμίσεις σε διάρκεια 60 ετών και έτσι ο επισκέπτης μπορεί να δει την προοδευτική εξέλιξη της οχύρωσης.Το 1522 κατά την κατάκτηση της πόλης από τους Τούρκους,λέγεται ότι σε αυτό το σημείο σφαγιάστηκαν πολλοί υπερασπιστές της και έτσι πήρε το προσωνύμιο "Κόκκινη Πύλη" ενώ το όνομα Κοσκινού το διατήρησε επειδή από εκεί ξεκινούσε δρόμος προς το ομώνυμο χωριό. Το χαρακτικό βρίσκεται στην περίφημη συλλογή "Περιγραφή των μνημείων της Ρόδου"(Description des Monuments de Rhodes) του Φλαμανδού στρατιωτικού και αρχαιοκάπηλου Bernard Rottiers η οποία εκδόθηκε το 1830 στις Βρυξέλλες, είναι αφιερωμένη στον βασιλέα των Κάτω Χωρών και αποτελεί για τους σύγχρονους μελετητές μια πολύ σημαντική πηγή πληροφοριών για τα μνημεία της Μεσαιωνικής Ρόδου την περίοδο ηγεμονίας των Ιωαννιτών ιπποτών.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στο μάθημα της Μεσαιωνικής ιστορίας , μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δείξει στους μαθητές μιαν αναπαράσταση τυπικής πύλης οχυρωματικής διάταξης της μεσαιωνικής πόλης της Ρόδου την περίοδο των Ιωαννιτών ιπποτών και μάλιστα αυτής στην οποία έγιναν οι φονικότερες μάχες κατά την άλωσή της από τους Τούρκους. Μπορούν έτσι γίνουν νοητικές αναπαραστάσεις των μαχών που διεξήχθησαν κατά την κατάκτηση της περιοχής από τους Τούρκους και να βγουν συμπεράσματα για τους τρόπους πολιορκίας και εκπόρθησης των οχυρών πόλεων της εποχής. Εκ παραλλήλου μπορεί να χρησιμοποιηθεί η απεικόνιση των θυρεών των μεγάλων μαγίστρων για να αναφερθούμε στη βιογραφία τους και στη συνεισφορά τους στην ανάπτυξη και στην άμυνα της πόλης αλλά και στην οργάνωση του τάγματος των Ιωαννιτών. Στην ιστορία των νεότερων χρόνων, μπορεί να μελετηθεί ως ένδειξη του ενδιαφέροντος των Ευρωπαίων για την ελληνική αρχαιότητα κατά την περίοδο της οθωμανικής κατοχής αλλά και των επαναστατικών χρόνων και γύρω από αυτό να γίνει συζήτηση για το φαινόμενο της αρχαιοκαπηλίας εκείνη την εποχή το οποίο απογύμνωσε την Ελλάδα από τους θησαυρούς της ενώ παράλληλα πλούτισε τα ευρωπαϊκά μουσεία. Στο μάθημα της αισθητικής αγωγής και της τεχνολογίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δειχθεί η αρχιτεκτονική κατασκευής των οχυρωματικών έργων της εποχής και επίσης το επίπεδο της χαρακτικής και της τυπογραφίας των αρχών του 19ου αιώνα


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1302
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία Byzantine and Medieval HistoryΒυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Τεχνολογία και επιστήμη Technology and scienceΤεχνολογία και επιστήμη
Ιστορία HistoryΙστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία Byzantine and Medieval HistoryΒυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Διακρατικές σχέσεις και διπλωματία Interstate relations and diplomacyΔιακρατικές σχέσεις και διπλωματία
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Εικαστικές Τέχνες και Τεχνολογία Visual Arts and TechnologyΕικαστικές Τέχνες και Τεχνολογία
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αρχιτεκτονική ArchitectureΑρχιτεκτονική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ