Εργαλεια της Παλαιολιθικης Εποχης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στο μαθησιακό αντικείμενο απεικονίζονται εργαλεία της Παλαιολιθικής Εποχής (χειροπελέκεις, αιχμές δοράτων και λεπίδες), κατασκευασμένα από πυρόλιθο (πυριτόλιθο, τσακμακόπετρα), πέτρωμα πολύ ανθεκτικό, αλλά και από το οποίο εύκολα αποσπώνται φολίδες με κρούση. Πρόκειται για εργαλεία που συνδέονται με το κυνηγετικό-τροφοσυλλεκτικό στάδιο της ζωής του ανθρώπου.
Σύμφωνα με την επεξήγηση (λεζάντα) στο κάτω μέρος της εικόνας, τα εργαλεία 1 και 2 προέρχονται από την κοιλάδα του ποταμού Σομ (Γαλλία), τα 3, 4 και 5 από την Αγγλία, τα 6, 7, 8 από τον Καναδά και τα 9,10 από τη Σκανδιναβία.
Η σχεδιαστική αυτή απεικόνιση εμπεριέχεται στο περιηγητικό βιβλίο του Άγγλου γιατρού James Henry Bennet, με τίτλο Winter and Spring on the Shores of the Mediterranean (Χειμώνας και Άνοιξη στις ακτές της Μεσογείου), που εκδόθηκε στο Λονδίνο, το 1875 (5η έκδοση).

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει το μαθησιακό αυτό αντικείμενο με ποικίλους τρόπους, ιδιαίτερα εάν το συνδυάσει με αναζήτηση από τους μαθητές πρόσθετων πληροφοριών από άλλες πηγές ή/και με παιδαγωγικές δραστηριότητες σε μουσεία και χώρους με αρχαιολογικά ευρήματα. Αξιοποιώντας το ως αφόρμηση μπορεί να αναθέσει ποικίλες και διαβαθμισμένες ως προς τις απαιτήσεις τους δραστηριότητες ή και ερευνητική εργασία (project), που θα ωθήσουν τους μαθητές ενσυναισθητικά να προβληματιστούν όσον αφορά τις κατασκευαστικές δυνατότητες αλλά και τις συνθήκες ζωής των πρώτων ανθρώπων, να τις κατανοήσουν γενικότερα ή και να εμβαθύνουν σε συγκεκριμένες διαστάσεις τους. Ως ενδεικτικά μαθησιακά προϊόντα αναφέρουμε την παραγωγή λόγου (προφορικού και γραπτού, μονοτροπικών ή πολυτροπικών κειμένων, συμβατικών ή ψηφιακών), παρουσιάσεων, τεχνημάτων ή κατασκευών.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/133
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Προϊστορία PrehistoryΠροϊστορία > Κοινωνική οργάνωση και καθημερινή ζωή Social organization and everyday lifeΚοινωνική οργάνωση και καθημερινή ζωή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ