Ο Γαλλο-φλαμανδός ζωγράφος Jean Baptiste Van Mour (1671-1737) αποτυπώνει στη συγκεκριμένη ξυλογραφία μία χαρακτηριστική σκηνή από την ιδιωτική ζωή των γυναικών στην περίοδο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Στον οθωμανικό κόσμο το σπίτι ήταν το μέρος όπου οι γυναίκες ήταν απελευθερωμένες από τις κοινωνικές συμβάσεις της δημόσιας εμφάνισής τους δοκίμαζαν τους κοινωνικούς νεωτερισμούς. Η γυναίκα της εικόνας είναι ντυμένη με πολυτελή ρούχα που χαρακτήριζαν την ελίτ της εποχής. Διακρίνουμε το πουκάμισο (γκιομλέκ) και το φαρδύ παντελόνι κάτω από το μεταξωτό κεντητό φόρεμα (ενταρί). Η οθωμανή στη μέση φοράει ζώνη με συρματένια πόρπη (οι ζώνες αποτελούσαν σημαντικό συμπλήρωμα της εμφάνισης των γυναικών αλλά και των ανδρών και στις περιπτώσεις των εύπορων οθωμανών διακρίνονταν για την πολυτέλειά τους και την απαράμιλλη δεξιοτεχνία του δημιουργού τους). Η γούνινη κάπα και το μεταξωτό κεντητό μαντήλι στο κεφάλι επιβεβαιώνουν την ελίτ προέλευση της γυναίκας. Στην οθωμανική κοινωνία τα δωμάτια του σπιτιού ήταν έμφυλα διαχωρισμένα καθώς οι χώροι των γυναικών ήταν διακριτοί και εκεί οι γυναίκες μπορούσαν μακριά από τα ανδρικά βλέμματα να συναθροίζονται, να πίνουν καφέ, να καπνίζουν και να αφοσιώνονται στις δικές τους ασχολίες. Στην εικόνα μπορούμε να δούμε λεπτομέρειες της επίπλωσης του οθωμανικού σπιτιού όπως τα μαξιλάρια σε πάγκους παράλληλα με τους τοίχους του δωματίου. Υπάρχει και ένα ξυλόγλυπτο βοηθητικό τραπέζι με αντιπροσωπευτικά σχέδια της ισλαμικής τέχνης. Από τα μεγάλα παράθυρα μπορούμε να διακρίνουμε τον περιβάλλονταν χώρο του σπιτιού.