Ευπορος ανδρας απο τη δυτικη Αρμενια.
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Γκραβούρα (ξυλογραφία) του ιταλού ζωγράφου και χαράκτη Cesare Vecellio (1530-1601). Στο βιβλίο που είναι τυπωμένες οι γκραβούρες του καλλιτέχνη απεικονίζονται περίπου εξακόσιες ενδυμασίες, μερικές φορές ευφάνταστες, ή και φανταστικές, ανδρών και γυναικών κυρίως από την Ευρώπη αλλά και από την Ασία και την Αφρική. Οι ξυλογραφίες αυτές, που συνοδεύονται από επεξηγηματικά κείμενα, επανεκδόθηκαν στα μέσα του 17ου αιώνα, ενώ η συγκεκριμένη έκδοση είναι και η τελευταία. Η συγκεκριμένη ξυλογραφία αναπαριστά εύπορο άντρα από τη δυτική Αρμενία. Ο άντρας φοράει τουρμπάνι και, όπως οι ευγενείς της εποχής, έχει μακριά μαλλιά και γένια. Φοράει μακρύ ρούχο από μαλλί ή μετάξι το οποίο συνηθίζονταν να είναι χρωματιστό ενώ στο λαιμό του έχει μακρύ μεταξωτό μαντίλι συνήθως κόκκινο με άσπρες ρίγες που φθάνει πίσω στην πλάτη. Στην απέναντι σελίδα του βιβλίου παρατίθεται επεξηγηματικό κείμενο στα γαλλικά και ιταλικά το οποίο παρέχει πληροφορίες για την ενδυμασία του άντρα που απεικονίζεται ενώ διακοσμητικά στοιχεία περιβάλλουν κείμενα και εικόνα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί ως εποπτικό υλικό προκειμένου να γνωρίσουν οι μαθητές τους πληθυσμούς που συνέθεταν την Οθωμανική Αυτοκρατορία και στοιχεία σχετικά με την κοινωνική της οργάνωση και την οθωμανική κουλτούρα. Ακόμα μπορεί να αποτελέσει έναυσμα για να σχολιαστεί η εύπορη οικονομική τάξη της εποχής συγκριτικά με την αδύναμη οικονομικά κοινωνική τάξη.
Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει το μαθησιακό αντικείμενο ως εποπτικό υλικό για να εμπλουτίσουν οι μαθητές τις γνώσεις τους σε θέματα Αισθητικής Παιδείας και συγκεκριμένα σε θέματα που σχετίζονται με την ανδρική ενδυμασία και τα χαρακτηριστικά καλύμματα κεφαλής της ύστερης οθωμανικής περιόδου. Επιπλέον, η διακόσμηση των σελίδων του βιβλίου, όπου παρουσιάζεται η γκραβούρα και οι σχετικές με αυτή πληροφορίες, είναι εξαιρετικής καλλιτεχνικής αξίας και μπορεί να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των μαθητών προκειμένου να μελετήσουν περαιτέρω τα διακοσμητικά θέματα και τις παραστάσεις που χρησιμοποιούσαν οι καλλιτέχνες για να εικονογραφήσουν τις σελίδες των χειρόγραφων βιβλίων της εποχής.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/134
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία Byzantine and Medieval HistoryΒυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Δημογραφία και μετακινήσεις πληθυσμών Demography and population movementsΔημογραφία και μετακινήσεις πληθυσμών
Ιστορία HistoryΙστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία Byzantine and Medieval HistoryΒυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Κοινωνική οργάνωση και καθημερινή ζωή Social organization and everyday lifeΚοινωνική οργάνωση και καθημερινή ζωή
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζητήματα Εικαστικών Τεχνών Issues of Visual ArtsΖητήματα Εικαστικών Τεχνών
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΡΧΟΝΤΟΥΛΑ ΜΑΝΤΖΑΡΙΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ