Ο ταφος του Αγαμεμνονα στις Μυκηνες
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ιστορική φωτογραφική απεικόνιση του εικαζόμενου θολωτού τάφου του Αγαμέμνονα στις Μυκήνες γύρω στα 1897. Στη φωτογραφία εικονίζεται επίσης και ένας κάτοικος της περιοχής με παραδοσιακή φορεσιά. Αποτελεί έναν από τους δυο ταφικούς βασιλικούς περίβολους που αποτελούσαν τμήμα του εκτεταμένου προιστορικού νεκροταφείου στα δυτικά του λόφου του ανακτόρου των Μυκηνών που ανακαλύφτηκαν από τον Ερίκο Σλήμαν τον 19ο αιώνα, από των οποίων την ανασκαφή (λακκοειδείς τάφοι) προέρχεται ο μεγαλύτερος όγκος των εκπληκτικών ευρημάτων (τα περισσότερα είναι χρυσά και χαρακτηρίζονται για τη θαυμάσια τέχνη τους) των Μυκηνών.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η ιστορική φωτογραφία του εικαζόμενους ως θολωτού τάφου του Αγαμέμνονα αποτελεί μια αφόρμηση για διερευνητική, συγκριτική μάθηση τόσο για το μαθητή του Λυκείου και του Γυμνασίου αλλά και το μαθητή- φοιτητή της σχολής φωτογραφίας και αρχιτεκτονικής. Με τη διερεύνηση της ιστορικής αποτύπωσης του θολωτού τάφου ο εκπαιδευτικός μπορεί να δώσει ερεθίσματα για συγκρίσεις με άλλες φωτογραφίες και απεικονίσεις τόσο άλλων τάφων της ίδιας ιστορικής περιόδου όσο και του ίδιου του θολωτού τάφου των Μυκηνών. Επίσης με τη μέθοδο project οι μαθητές μπορούν να επισκεφτούν τον τάφο τώρα και να το συγκρίνουν με τη φωτογραφία όσο και να προσπαθήσουν να τον αναπαραστήσουν με τη βοήθεια ειδικών προγραμμάτων, ειδικά οι μαθητές της αρχιτεκτονικής. Η φωτογραφία επίσης μπορεί να αποτελέσει και αφορμή σύγκρισης με την εμπειρία των μαθητών και εκπαιδευτικών από την επίσκεψή τους στο ναό και μέσω προγραμμάτων εικονικής πραγματικότητας. Οι μαθητές μπορούν να διαπιστώσουν επίσης το βαθμό διατήρησης του ναού αλλά και την αλλαγή στον περιβάλλοντα χώρο του ναού. Η φωτογραφία αποτελεί και αφόρμηση καλλιέργειας της αισθητικής αγωγής και της τεχνοτροπίας φωτογράφησής της τόσο των μαθητών του δημοτικού, όσο και του Γυμνασίου και Λυκείου και των φοιτητών σχολής φωτογραφίας καθώς έχει διαχρονική αισθητική αξία αλλά και αποτελεί δείγμα ιστορικής φωτογράφησης. Ο απεικονιζόμενος κάτοικος επίσης αποτελεί και μια αφορμή συγκριτικής ιστορικής μελέτης τοπικών ενδυμασιών και φορεσιών της λαογραφικής παράδοσης της περιοχής.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Ίσως χρειαστεί πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας λόγω της χαμηλής ανάλυσής της.
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Ίσως χρειαστεί πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας λόγω της χαμηλής ανάλυσής της.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1389
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αρχιτεκτονική ArchitectureΑρχιτεκτονική
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τεχνολογία και επιστήμη Technology and scienceΤεχνολογία και επιστήμη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΤΑΜΙΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ