Η εκκλησια της Παραπορτιανης στη Χωρα της Μυκονου
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ασπρόμαυρο φωτογραφικό τύπωμα της εκκλησίας της Παραπορτιανής στη Χώρα της Μυκόνου. Σημαντικό ιστορικό ντοκουμέντο για ένα μοναδικό αρχιτεκτονικό δημιούργημα καθώς και την πιο φωτογραφισμένη εκκλησία στα νησιά των Κυκλάδων. Πρόκειται για ένα σύμπλεγμα πέντε εκκλησιών που χτίστηκαν στο πέρας του χρόνου στην βάση ενός κάστρου. Ο Αγιος Ευστάθιος και οι Άγιοι Ανάργυροι που είναι και οι παλαιότεροι καθώς και η Αγία Αναστασία και ο Αγιος Σώζων. Ονομάστηκε έτσι καθώς στο σημερινό κλειστό νάρθηκα του Αγίου Ευσταθίου υπήρχε παλαιότερα παραπόρτι, μια μικρή δηλαδή πύλη, που οδηγούσε στην θάλασσα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το ιστορικό φωτογραφικό ασπρόμαυρο αρνητικό της εκκλησίας της Παραπορτιανής στη Χώρα της Μυκόνου, γύρω στα 1955 από τον James Hutchison, είναι μια υψηλής πληροφοριακής αξίας αλλά χαμηλής τροπικότητας (ασπρόμαυρη) ιστορική απεικόνιση της εκκλησίας. Η εκκλησία της Παναγίας της Παραπορτιανής βρίσκεται στο νησί της Μυκόνου και αποτελεί ένα μοναδικό αρχιτεκτονικό δημιούργημα καθώς και την πιο φωτογραφισμένη εκκλησία στα νησιά των Κυκλάδων. Πρόκειται για ένα σύμπλεγμα πέντε εκκλησιών που χτίστηκαν στο πέρας του χρόνου στην βάση ενός κάστρου. Ο Άγιος Ευστάθιος και οι Άγιοι Ανάργυροι που είναι και οι παλαιότεροι καθώς και η Αγία Αναστασία και ο Αγιος Σώζων. Ονομάστηκε έτσι καθώς στο σημερινό κλειστό νάρθηκα του Αγίου Ευσταθίου υπήρχε παλαιότερα παραπόρτι, μια μικρή δηλαδή πύλη, που οδηγούσε στην θάλασσα. Αποτελεί μια αφορμή για διερευνητική, συγκριτική μάθηση τόσο για το μαθητή του Γυμνασίου όσο και του Λυκείου αλλά και το μαθητή- φοιτητή της φωτογραφίας και αρχιτεκτονικής. Με τη διερεύνηση της ιστορικής αποτύπωσης του μνημείου ο εκπαιδευτικός μπορεί να δώσει ερεθίσματα για συγκρίσεις με άλλες φωτογραφίες και απεικονίσεις εκκλησιών τόσο της ίδιας περιόδου στη Μύκονο και στα άλλα νησιά των Κυκλάδων όσο και της ίδιας της εκκλησίας. Επίσης με τη μέθοδο project οι μαθητές μπορούν στα πλαίσια της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης να επισκεφτούν την εκκλησία και το χώρο της τώρα και να τη συγκρίνουν με τη φωτογραφία. Η φωτογραφία επίσης αποτελεί αφορμή σύγκρισης με την εμπειρία των μαθητών και εκπαιδευτικών από την επίσκεψή τους σε αντίστοιχα εκκλησάκια σε μακρινές από την Αθήνα περιοχές, όπως π.χ σε μικρά χωριά ή άλλα νησιά. Οι μαθητές μπορούν να διαπιστώσουν επίσης το βαθμό διατήρησης αλλά και την αλλαγή στον περιβάλλοντα χώρο και τον αντίκτυπό του στην τοπική Ιστορία του νησιού. Οι μαθητές επίσης μπορούν με αφόρμηση την εικόνα αυτή να συγκρίνουν και τα ήθη, τα έθιμα αλλά και τις πολιτικές αλλαγές αυτής της περιόδου στη Μύκονο με κέντρο το σύγχρονο τουρισμό που επέδρασε δραστικά στην περιοχή που απεικονίζεται. Τέλος η φωτογραφία αποτελεί και αφόρμηση καλλιέργειας της αισθητικής αγωγής και της τεχνοτροπίας φωτογράφησής της τόσο των μαθητών του Γυμνασίου όσο και Λυκείου καθώς και των φοιτητών σχολών φωτογραφίας καθώς έχει διαχρονική αισθητική αξία αλλά και αποτελεί υψηλό δείγμα καλλιτεχνικής φωτογράφησης.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1394
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αρχιτεκτονική ArchitectureΑρχιτεκτονική
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Εκκλησιαστική Τέχνη Ecclesiastical ArtΕκκλησιαστική Τέχνη > Ναοδομία Church architectureΝαοδομία
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΤΑΜΙΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ