Ποπτιστη, στρατιωτες και ημιονηγοι με πολεμοφοδια.
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ασπρόμαυρη φωτογραφία από το φωτογραφικό αρχείο του Δημήτρη Α. Χαρισιάδη, ο οποίος συμμετείχε ως επίσημος φωτογράφος του ελληνικού στρατού κατά τον ελληνοϊταλικό πόλεμο του 1940. Ο φωτογραφικός του φακός αποτυπώνει Έλληνες στρατιώτες και ημιονηγούς με πολεμοφόδια στο χωριό Ποπτίστη της Αλβανίας. Η εικόνα δίνει στους μαθητές το ερέθισμα για να συνειδητοποιήσουν τις δυσκολίες που είχε να αντιπαλέψει ο Έλληνας στρατιώτης στα κακοτράχαλα βουνά του Αλβανικού μετώπου και να αντιληφθούν τη σκληρότητα του κάθε πολέμου. Παράλληλα, συνεισφέρει στην ανάδυση μιας ολοκληρωμένης ιστορικής γνώσης, περιλαμβάνοντας κριτικές, στοχαστικές και συναισθηματικές διαστάσεις της μάθησης, καθώς ενισχύει τη δημιουργικότητα και την ικανότητα κριτικής σκέψης των μαθητών

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας, για να οπτικοποιήσει τη διδασκαλία σχετικά με την πορεία των Ελλήνων στρατιωτών στο Αλβανικό μέτωπο και τη σκληρότητα του πολέμου. Συγκεκριμένα μέσω της διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν την αλληλουχία της εθνικής ιστορικής περιόδου με τα διεθνή γεγονότα, να βρουν ερμηνευτικές συνδέσεις και να βιώσουν τη σύνδεση του τοπικού με το οικουμενικό. Επίσης, η φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί διαθεματικά, ως πηγή αφόρμησης, στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και οι μαθητές να διδαχθούν κείμενα ποιητικά ή πεζά εμπνευσμένα από τον πόλεμο του Σαράντα και να αποτελέσει το έναυσμα για να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητα και την κριτική τους σκέψη. Παράλληλα, διαθεματικά και σε συσχετισμό με το μάθημα της Αισθητικής Αγωγής οι μαθητές μπορούν να διερευνήσουν τους τρόπους με τους οποίους η φωτογραφία αποτυπώνει την ιστορική πραγματικότητα σε σύγχρονες ιστορικές περιόδους, να αναζητήσουν αρχειακό υλικό ή φωτογραφίες συγγενικών τους προσώπων που συμμετείχαν στον πόλεμο Σαράντα και να δημιουργήσουν τη δική τους συλλογή φωτογραφιών ή και να μετατρέψουν την ιστορική μνήμη σε τέχνη. Τέλος, στις άτυπες μορφές γραμματισμού οι μαθητές με τις πολυμεσικές δυνατότητες των νέων τεχνολογιών μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη φωτογραφία μαζί με άλλα φωτογραφικά στιγμιότυπα της ίδιας ιστορικής περιόδου, προκειμένου να οργανώσουν τη σχολική εορτή της 28ης Οκτωβρίου και να δημιουργήσουν -μέσα από συνεργατική δουλειά- προβολή παρουσίασης, ιστορική ψηφιακή αφήγηση, ψηφιακή αφίσα κ.ά.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1409
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Συγγραφέας WriterΣυγγραφέας
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Εικαστικές Τέχνες και Τεχνολογία Visual Arts and TechnologyΕικαστικές Τέχνες και Τεχνολογία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΠΟΥΛΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ