Προτείνεται η χρήση της εικόνας ως ιστορική πηγή σε θεματική δραστηριότητα αναφορικά με τα βυζαντινά κάστρα της Πελλοπονήσου. Για παράδειγμα, οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, καλούνται να παρατηρήσουν την εικόνα συνδυαστικά και με άλλες αντίστοιχες εικόνες ή/και παραθέματα, με σκοπό να διατυπώσουν υποθέσεις και να εξάγουν συμπεράσματα λαμβάνοντας υπόψη κριτήρια όπως: α) επιλογή του γεωγραφικού χώρου ανέγερσης ενός βυζαντινού κάστρου, β) ιστορικό πλαίσιο που συνδέεται με την ύπαρξη ενός κάστρου, γ) τα βυζαντινά κάστρα ως χώροι πολιτισμικής κληρονομιάς.