Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας, για να οπτικοποιήσει τη διδασκαλία σχετικά με την πορεία των Ελλήνων στρατιωτών στο Αλβανικό μέτωπο και τη σκληρότητα του πολέμου. Συγκεκριμένα μέσω της διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν την αλληλουχία της εθνικής ιστορικής περιόδου με τα διεθνή γεγονότα, να βρουν ερμηνευτικές συνδέσεις και να βιώσουν τη σύνδεση του τοπικού με το οικουμενικό. Επίσης, η φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί διαθεματικά, ως πηγή αφόρμησης, στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και οι μαθητές να διδαχθούν κείμενα ποιητικά ή πεζά εμπνευσμένα από τον πόλεμο του Σαράντα και να αποτελέσει το έναυσμα για να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητα και την κριτική τους σκέψη. Παράλληλα, διαθεματικά και σε συσχετισμό με το μάθημα της Αισθητικής Αγωγής οι μαθητές μπορούν να διερευνήσουν τους τρόπους με τους οποίους η φωτογραφία αποτυπώνει την ιστορική πραγματικότητα σε σύγχρονες ιστορικές περιόδους, να αναζητήσουν αρχειακό υλικό ή φωτογραφίες συγγενικών τους προσώπων που συμμετείχαν στον πόλεμο Σαράντα και να δημιουργήσουν τη δική τους συλλογή φωτογραφιών ή και να μετατρέψουν την ιστορική μνήμη σε τέχνη. Τέλος, στις άτυπες μορφές γραμματισμού οι μαθητές με τις πολυμεσικές δυνατότητες των νέων τεχνολογιών μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη φωτογραφία μαζί με άλλα φωτογραφικά στιγμιότυπα της ίδιας ιστορικής περιόδου, προκειμένου να οργανώσουν τη σχολική εορτή της 28ης Οκτωβρίου και να δημιουργήσουν -μέσα από συνεργατική δουλειά- προβολή παρουσίασης, ιστορική ψηφιακή αφήγηση, ψηφιακή αφίσα κ.ά.