Η προβολή της εικόνας προσφέρεται για παρατήρηση στα πλαίσια διδασκαλίας σχετικής με τη Βενετοκρατία αλλά και τη ναυμαχία του Ναυαρίνου την 20η Οκτωβρίου 1827. Στην πρώτη περίπτωση οι μαθητές καλούνται να παρατηρήσουν τα επιμέρους εικονιζόμενα στοιχεία και να διαβάσουν τις λεζάντες. Οι παρατηρήσεις τους αξιοποιούνται ως αφόρμηση για συζήτηση σχετικά με τα στοιχεία-σύμβολα της ναυτικής ισχύος των Βενετών (φρούρια, οχυρά λιμάνια κλπ.). Σε ομαδοσυνεργατικό πλαίσιο μπορεί εν συνεχεία να ζητηθεί η εύρεση στο Διαδίκτυο και άλλων μεσογειακών θέσεων με ανάλογα χαρακτηριστικά (π.χ. Ναύπακτος, Ντουμπρόβνικ). Στη δεύτερη περίπτωση η εικόνα αξιοποιείται ως "φόντος" για την παρουσίαση της ναυμαχίας του Ναυαρίνου. Οι μαθητές καλούνται στη συνέχεια να αναζητήσουν στο Διαδίκτυο άλλες σχετικές εικόνες που "σχολιάζουν" το γεγονός (π.χ. ελαιογραφίες του Γκαρνερέ και του Αϊβαζόφσκι)