Το γεφυρι της Άρτας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το ασπρόμαυρο φωτογραφικό τύπωμα του James Hutchison απεικονίζει το γεφύρι της Άρτας και ελήφθη το 1952. Ένα λιθόκτιστο γεφύρι του ποταμού Άραχθου, στην πόλη της Άρτας, που έγινε πασίγνωστο και από το ομώνυμο δημοτικό τραγούδι. Κατασκευάστηκε στις αρχές του 17ου αιώνα μ.Χ. στο σημείο που υπήρχε αρχαίο γεφύρι και συνέβαλε καθοριστικά στις εμπορικές δραστηριότητες της περιοχής, Η φωτογραφία περιλαμβάνεται σε συλλογή του Μουσείου Μπενάκη.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η συγκεκριμένη φωτογραφία μπορεί να αποτελέσει σημαντικό τεκμήριο για τη μελέτη της οικονομικής και κοινωνικής ζωής των κατοίκων της Ηπείρου από τον 17ο έως τις αρχές του 20ου αιώνα. Στο μάθημα της Ιστορίας και ειδικότερα της Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας και με αφορμή τη φωτογραφία οι μαθητές, δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά, μπορούν να ψάξουν και να βρουν πληροφορίες για το ρόλο που έπαιξε το συγκεκριμένο γεφύρι, στην οικονομική και κοινωνική εξέλιξη της περιοχής. Σημειώνεται ότι το γεφύρι αποτέλεσε μετά το 1881, όταν απελευθερώθηκε de jure (με συμφωνία) η Άρτα, το σύνορο της ελεύθερης Ελλάδας με την τουρκοκρατούμενη Ελλάδα και στο δυτικό του άκρο λειτούργησε τελωνείο των Τούρκων. Έτσι, οι μαθητές μπορούν να αναγνωρίσουν τη σημασία του γεφυριού τόσο στις οικονομικές συναλλαγές μεταξύ των περιοχών που χωρίζει ο ποταμός Άραχθος όσο και στην καθημερινή κοινωνική ζωή των κατοίκων που ενώ είναι Έλληνες διαβιούν εκατέρωθεν του ποταμού και είναι πολίτες διαφορετικών κρατών, με συνδετικό κρίκο το γεφύρι. Η εργασία αυτή μπορεί να υλοποιηθεί, επίσης, διαθεματικά είτε ως σχέδιο εργασίας στο Γυμνάσιο είτε ως ομαδική εργασία στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης στο Δημοτικό. Τέλος, θα μπορούσε να αποτελέσει αντικείμενο για διδασκαλία τόσο της αρχιτεκτονικής μεγάλων έργων καθημερινότητας, όπως είναι τα γεφύρια, όσο και της φωτογραφίας με έμφαση στον τρόπο αποτύπωσης σημαντικών μνημείων του φυσικού και του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1437
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Οικονομία EconomyΟικονομία
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Οικονομία EconomyΟικονομία
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αρχιτεκτονική ArchitectureΑρχιτεκτονική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ