Τα νομίσματα μπορούν να αξιοποιηθούν ως πρωτογενείς πηγές στη διδασκαλία της οικονομικής και πολιτικής ιστορίας της κλασικής και ρωμαϊκής Αθήνας. Συγκεκριμένα, ο διδάσκων μπορεί να τα προβάλει ως υλικό προς παρατήρηση και στη συνέχεια να θέσει ερωτήματα σχετικά με τα κριτήρια επιλογής των εικονιζομένων μορφών πάνω σε ένα νόμισμα. Μπορεί να γίνει παράλληλη προβολή νομισμάτων και άλλων εποχών, ώστε οι μαθητές να προβληματιστούν σχετικά με το πώς κάθε αρχή που "κόβει" νομίσματα προωθεί μέσω των εικονιζόμενων μορφών συγκεκριμένες αντιλήψεις περί πολιτικής και διοίκησης.