Ο Άγγελος Σικελιανος στην κηδεια του Παλαμα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Κεντρικό πρόσωπο της φωτογραφίας είναι ο Άγγελος Σικελιανός, τη στιγμή που πετά λουλούδια στον τάφο του Κωστή Παλαμά, στην κηδεία του (28 Φεβρουαρίου 1943). Στην κηδεία του ποιητή προσήλθε πλήθος λαού, καθώς και σύσσωμος ο πνευματικός κόσμος της χώρας, προκειμένου να εκφράσουν τα αντικατοχικά τους συναισθήματα. Ο ίδιος ο Σικελιανός απήγγειλε το ποίημα που είχε γράψει το ίδιο πρωί προς τιμην του Παλαμά. Η εικόνα, εκτός από το ότι δίνει μια άποψη για τη μορφή του Άγγελου Σικελιανού, προσφέρει αφορμή για συζήτηση γύρω από την αξία του έργου των δύο ποιητών, ως αντικειμένου πολιτιστικής, εθνικής κληρονομιάς, και κυρίως γύρω από τη στάση των πνευματικών ανθρώπων απέναντι στα πολιτικά και κοινωνικά δρώμενα του τόπου τους.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
H φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, στη διδασκαλία ποιημάτων του Σικελιανού αλλά και του Παλαμά, καθώς και στη διδασκαλία κειμένων με περιεχόμενο σχετικό με τη γερμανική Κατοχή. O διδάσκων μπορεί να προβάλει την εικόνα στην τάξη στο τέλος της διδασκαλίας κάποιου ποιήματος του Σικελιανού ή του Παλαμά, προκειμένου να εγείρει τη συζήτηση για την αξία του έργου τους για τον ελληνικό πολιτισμό, αλλά και για τη θέση που πρέπει να παίρνουν οι πνευματικοί άνθρωποι σε σχέση με τα μεγάλα προβλήματα του τόπου τους. Η φωτογραφία προσφέρεται και για τη σύνδεση δύο διδακτικών ενοτήτων (αν λ.χ. ο διδάσκων επιθυμεί να διδάξει πρώτα ένα ποίημα του Παλαμά και έπειτα ένα ποίημα του Σικελιανού). Μπορεί επίσης να αξιοποιηθεί ως υποστηρικτικό υλικό, αν ο διδάσκων επιλέξει ως παράλληλο κείμενο το ποίημα του Σικελιανού για τον Παλαμά. Επιπλέον, η φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί και στο μάθημα της νεότερης Ιστορίας,το σχετικό με την ενότητα που αφορά την Κατοχή, καθώς και σε διαθεματικές δραστηριότητες που συνδέουν το μάθημα της Λογοτεχνίας με αυτό της Ιστορίας (γερμανική Κατοχή και Αντίσταση).


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1582
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Γραμματολογικές περίοδοι - Γενιές / Σχολές Literary periods - Generations / SchoolsΓραμματολογικές περίοδοι - Γενιές / Σχολές > Νέα Αθηναϊκή Σχολή / Γενιά του 1880 New Athenian School / Generation of 1880Νέα Αθηναϊκή Σχολή / Γενιά του 1880
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Ιστορία HistoryΙστορία
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΓΑΠΗ ΔΑΛΚΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ