Γενιτσαρος με καθημερινη ενδυμασια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το κεντρικό θέμα της εικόνας είναι η αναπαράσταση γενίτσαρου, που ανήκε στο επίλεκτο στρατιωτικό σώμα του οθωμανικού στρατού. Ο γενίτσαρος εδώ παρουσιάζεται με την καθημερινή του περιβολή και τα εξαρτήματα. Η παιδαγωγική αξιοποίηση της εικόνας αυτής μπορεί να συμβάλει στην κατανόηση της σχέσης των Οθωμανών κυριάρχων και των χριστιανών υποδούλων, καθώς και των όρων αυτής της σχέσης. Ο μαθητής καθίσταται παραγωγός ιστορικής γνώσης , με αφετηρία τη χρήση αυτής της εικόνας ως εμπειρικού υλικού-πηγής. Μέσω της χρήσης της αυξάνεται ο βαθμός εποπτικότητας και ακολουθείται μια επαγωγική πορεία προς τη γνώση. Προσφέρεται επίσης για διαθεματική προσέγγιση όπου συναιρούνται οι σκοποί της Ιστορίας, Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και Καλλιτεχνικής Παιδείας Οι διδακτικοί στόχοι καλύπτουν και τους τρεις τομείς της ιεραρχίας: α) Γνώσης (γνώση βασισμένη σε γεγονότα) β) Διεργασίας (κριτική και δημιουργική σκέψη) γ) Στάσης (ενδιαφέρον και συμμετοχή)

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο ποικίλων διδακτικών προσεγγίσεων: α)παρουσιάζεται ως στοιχείο εμπλουτισμένης – άμεσης διδασκαλίας σύμφωνα με τη γνωστική προσέγγιση. Ζητείται από τους μαθητές να νοηματοδοτήσουν την εικόνα και στη συνέχεια αυτή συνδέεται με την ιστορική πραγματικότητα στην οποία ανήκει β) μπορεί να παρουσιαστεί ως πηγή και να χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο την διερευνητικής-ανακαλυπτικής μάθησης. Οι μαθητές με την υποστήριξη του εκπαιδευτικού και με συνεργατικό τρόπο θα παραγάγουν την επιζητούμενη ιστορική γνώση. Η αξιοποίηση του αποθέματος των ιστορικών γνώσεων που έχουν εσωτερικεύσει οι μαθητές εμπλέκει και την εποικοδομιστική προσέγγιση γ) μπορεί να χρησιμοποιηθεί απλώς ως ερέθισμα για βιωματική αφετηρία στο μάθημα μέσω της διεξαγωγής ιδεοκαταιγίδας ή διεξαγωγής ενός διαλόγου δ)μπορεί τέλος να χρησιμοποιηθεί ως στοιχείο για να δομηθεί μια διαθεματική δραστηριότητα είτε ως πηγή, είτε ως στοιχείο στη Νεοελληνική Λογοτεχνία, είτε ως είδος καλλιτεχνικής αναπαράστασης (γκραβούρα).


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
2:00:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/159
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία Byzantine and Medieval HistoryΒυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Θεσμοί, πολιτική οργάνωση και διοίκηση Institutions, political organization and administrationΘεσμοί, πολιτική οργάνωση και διοίκηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ