Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί κατά τη διδασκαλία του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στην ενότητα για το γλωσσικό ζήτημα και τον δημοτικισμό. Οι μαθητές μπορούν να αντλήσουν και να καταγράψουν όλες τις πληροφορίες που περιέχει το κείμενο αναφορικά με το γλωσσικό ζήτημα και να ερμηνεύσουν τους όρους: "σχολαστικισμός", "βαρβαρισμός", "μαλλιαροί". Η αρχική σελίδα της ιστοσελίδας της Βιβλιοθήκης και του Κέντρου Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Πατρών περιέχει υλικό για τη εφημερίδα "Νουμάς", το κατεξοχήν όργανο του μαχητικού δημοτικισμού στις αρχές του 20ου αιώνα. Αξιοποιώντας αυτό το υλικό και αναζητώντας πληροφορίες στο διαδίκτυο οι μαθητές μπορούν να ερευνήσουν και άλλες εφημερίδες και περιοδικά που λειτούργησαν ως όργανα υποστήριξης του δημοτικισμού. Οι μαθητές μπορούν να μελετήσουν κείμενα του Ψυχάρη, του Πάλλη, του Εφταλιώτη και του Φωτιάδη, τα οποία υπάρχουν στα σχολικά βιβλία. Ιδιαίτερη μνεία μπορεί να γίνει στο "Ταξίδι" του Γ. Ψυχάρη, το οποίο σήμανε την έναρξη τής νεοελληνικής "γλωσσικής επανάστασης". Ιδιαἰτερα χρήσιμη μπορεί να αποβεί η ιστοσελίδα της Πύλης για την Ελληνική Γλώσσα, η οποία περιέχει αποσπάσματα από το "Ταξίδι". Το συγκεκριμένο κείμενο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και εποικοδομιστικά και να υιοθετηθεί η μάθηση μέσω σχεδιασμού, για να συγκεντρώσουν οι μαθητές πληροφορίες, τις οποίες θα αξιοποιήσουν, για να δημιουργήσουν μια παρουσίαση στους συμμαθητές τους για την ιστορία και εξέλιξη του γλωσσικού ζητήματος.