Ο πίνακας προσφέρεται για πολύπλευρη ανάλυση στο μάθημα των Εικαστικών ή σε θεματικές ερευνητικές εργασίες και σχολικές δραστηριότητες σχετικές με την ιστορία της τέχνης, τη σύγχρονη τέχνη (γενικότερα ή πιο συγκεκριμένα στον Ελλαδικό χώρο), τις ζωγραφικές τεχνοτροπίες και τάσεις, τη χρήση και την αποκωδικοποίηση των συμβόλων στη ζωγραφική και την εξέλιξη της μακραίωνης παράδοσης της αυτοπροσωπογραφίας των καλλιτεχνών. Όντας χαρακτηριστικό δείγμα μιας σύγχρονης ανθρωποκεντρικής παραστατικής προσέγγισης με έντονα συμβολικά στοιχεία, θα μπορούσε να μελετηθεί συγκριτικά με άλλες παλαιότερες αυτοπροσωπογραφίες σημαντικών ζωγράφων από διάφορες εποχές (Ντα Βίντσι, Ρέμπραντ, Βελάσκεθ, Βαν Γκογκ, Μπαίηκον, Φρίντα Κάλο κλπ) για να ανιχνευθούν διάφορες τάσεις στην αυτοπροσωπογραφία ανά εποχή και κίνημα.
Επιπλέον, τα έντονα συμβολικά στοιχεία του έργου και η ονειρική του διάσταση επιτρέπουν συγκρίσεις και αναφορές σε καλλιτέχνες και κινήματα που σχετίζονται με το συμβολισμό και το σουρεαλισμό. Σε αυτό το πλαίσιο, οι μαθητές μπορούν να ενθαρρυνθούν, όχι μόνο να αναγνωρίσουν και να αποκωδικοποιήσουν τα σύμβολα και να ανιχνεύσουν τον εσωτερικό κόσμο και την προσωπική αφήγηση του καλλιτέχνη, αλλά και να δημιουργήσουν δικά τους συμβολικά αυτοπορτραίτα και δικές τους προσωπικές αφηγήσεις στο μάθημα των Εικαστικών.