Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μαθητοκεντρικές δραστηριότητες στο μάθημα της Ιστορίας για τη γνωριμία με τη βυζαντινή ναοδομία και τέχνη. Ενισχύει, επίσης, διαθεματικές προσεγγίσεις με τα Θρησκευτικά, την Ιστορία της Τέχνης, την Τοπική Ιστορία και τη Νεοελληνική Γλώσσα σε σχέση με τη λατρεία, την τέχνη και την κατά καιρούς διαχείριση του παρελθόντος. Προτείνεται να αξιοποιηθεί στη μελέτη τόσο της βυζαντινής τέχνης και αρχιτεκτονικής, όσο και των θρησκευτικών συμβολισμών και του χριστιανικού τελετουργικού, όπως αυτά αποτυπώνονται στην εσωτερική οργάνωση και χρήση του χώρου ενός ναού.Η αυτοψία που χρησιμοποιούσαν οι περιηγητές μπορεί να αποτελέσει, επίσης, την αφόρμηση για μια σύγχρονη αυτοψία από ομάδες μαθητών, οι οποίες θα βρουν και θα καταγράψουν βυζαντινά μνημεία της περιοχής τους, θα περιγράψουν και θα μελετήσουν το εσωτερικό τους, με βάση δικές τους ή άλλες φωτογραφίες και σχέδια, δημιουργώντας ψηφιακές ή απλές, πολυτροπικές παρουσιάσεις.