Η εικόνα με το πρόσωπο του Τζορτζ Γκόρντον Μπάιρον, γνωστού στην Ελλάδα ως Λόρδος Βύρων, μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας ως έναυσμα μιας συζήτησης γύρω από τους λόγους που οδήγησαν στην ανάπτυξη του κινήματος του φιλελληνισμού και της υποστήριξης του ελληνικού απελευθερωτικού αγώνα. Η λιθογραφία αποτυπώνει τα χαρακτηριστικά ενός νεαρού άντρα, που μαρτυρούν την αριστοκρατική καταγωγή του και έτσι η ανάγνωση της εικόνας -μετά την πρώτη περιγραφή της- μπορεί να προχωρήσει στην αναζήτηση σχετικών πληροφοριών που οδήγησαν τον Άγγλο ποιητή να εγκαταλείψει τις ανέσεις της κοινωνικής του θέσης και καταγωγής, προκειμένου να υπερασπιστεί το δίκαιο των εξεγερμένων Ελλήνων, χαρίζοντας μάλιστα σε αυτόν τον αγώνα την ίδια του τη ζωή.
Αντίστοιχες πληροφορίες μπορεί να αναζητηθούν και σε ντοκιμαντέρ, όπως αυτά που διατίθενται από το Αρχείο της Δημόσιας Τηλεόρασης, οπότε και η σχετική αναζήτηση μπορεί να επεκταθεί στην εξάσκηση των μαθητών/τριών στην άντληση βιογραφικών πληροφοριών γύρω από ένα πρόσωπο αλλά και την καταγραφή μικρών περιληπτικών κειμένων.
Έμφαση μπορεί επίσης να δοθεί στο γεγονός της "ελληνοποίησης" του ονόματος του άγγλου ποιητή, στοιχείο που δείχνει την αναγνώριση της προσφοράς του και την αποδοχή του ως ενός ατόμου που αναγνώριζε τον ελληνικό πολιτισμό ως λίκνο του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Μάλιστα η αντιδιαστολή της συγκεκριμένης περίπτωσης με αυτή ενός άλλου "λάτρη" του ελληνικού πολιτισμού, του Λόρδου Έλγιν -με τον οποίο έτυχε να κινηθούν στον ελληνικό χώρο στην ίδια εποχή- μπορεί να φωτίσει τις διαφορές ανάμεσα στον ανιδιοτελή φιλελληνισμό και σε εκείνο που εξυπηρετεί διάφορα συμφέροντα.