Η Γκραβούρα της Μήλου μπορεί να λειτουργήσει στη διδασκαλία ως έναυσμα/κίνητρο, προκειμένου να διατυπώσουν οι μαθητές ερευνητικά ερωτήματα. Παρατηρούν την γκραβούρα, τους δίνονται κάποιες πληροφορίες γι’ αυτό που απεικονίζει και καλούνται από τον εκπαιδευτικό να διατυπώσουν ερωτήματα προς διερεύνηση σχετικά με αυτό που παρατηρούν. Διατυπώνονται ερωτήματα του τύπου: “Να ψάξουμε να βρούμε ποιο είναι το μαύρο ακρωτήρι”, “να συγκρίνουμε την όψη της Μήλου τότε και σήμερα”, “Να βρούμε πληροφορίες για την τέχνη της χαλκογραφίας” κ.ά. Χωρίζονται οι μαθητές σε ομάδες και κάθε μία αναλαμβάνει να απαντήσει σε ένα ερευνητικό ερώτημα. Αναζητούν πληροφορίες από διάφορες πηγές, τις συνθέτουν και τις ανακοινώνουν στην ολομέλεια της τάξης.