Συχνά οι αναφορές για το Νικηταρά συνοδεύονται με εικόνες που παρουσιάζουν τον ίδιο τον ήρωα καλοντυμένο, με αγέρωχο βλέμμα και ξυρισμένα μάγουλα, με όμορφη και περιποιημένη φορεσιά. Μάλιστα πολύ συχνά οι συγκεκριμένες εικόνες δίνονται σε αντιδιαστολή με τη μορφή του Θ. Κολοκοτρώνη με τον οποίο έχει συνδεθεί τόσο το όνομά του όσο και η προσφορά του στον Αγώνα. Στις σχετικές φωτογραφίες τόσο ο Νικηταράς όσο και ο Κολοκοτρώνης παρουσιάζονται ως καταξιωμένα πρόσωπα, ως ήρωες που απολαμβάνουν όλες τις τιμές που τους αρμόζουν. Από την άλλη πλευρά η εικόνα της λιθογραφίας δίνει μια άλλη προοπτική στην αντιμετώπιση της πραγματικότητας που αντιμετώπισαν τα συγκεκριμένα άτομα. Σε αυτή ο Νικηταράς παρουσιάζεται εμφανώς κουρασμένος, απεριποίητος και καταπονημένος, μια εικόνα που αντιστοιχεί σε ένα άτομο που τα τελευταία χρόνια της ζωής του αντιμετώπιζε την ανέχεια και τη φτώχεια εκτός από τα προβλήματα υγείας (που προέκυψαν από τα βασανιστήρια και τις κακουχίες που μαρτυρούνται κατά την παραμονή του στη φυλακή, με πιο εμφανή την απώλεια της όρασής του, όπως μπορεί κανείς να διακρίνει στη φωτογραφία).
Με αφορμή τη συγκεκριμένη φωτογραφία μπορεί να ξεκινήσει μια συζήτηση μεταξύ των μαθητών/τριών για την κατάσταση του συγκεκριμένου ατόμου, η οποία θα μπορούσε να παρακινήσει την αναζήτηση σχετικών πληροφοριών γύρω από τον ηρωισμό και την ανιδιοτέλειά του αλλά και την αναζήτηση των αιτίων που οδήγησαν στο άδοξο τέλος του. Τα παραπάνω θα μπορούσαν να συνδυαστούν με αντίστοιχη αναζήτηση πληροφοριών και γύρω από την περίπτωση του Θ. Κολοκοτρώνη, αφού η ιστορία τους παρουσιάζει αρκετές ομοιότητες και ταυτίσεις.
Η εικόνα θα μπορούσε ακόμη να χρησιμοποιηθεί ως αφορμή για τη δημιουργία ενός αυτοβιογραφικού κειμένου, όπου οι μαθητές/τριες θα κληθούν να «μπουν στη θέση» του εικονιζόμενου ατόμου, μεταφέροντας τις σχετικές πληροφορίες και τον τρόπο που έχουν βιωθεί τα γεγονότα από τη θέση του πρωταγωνιστή τους.