Η φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί στη συζήτηση σχετικά με τα παραδοσιακά επαγγέλματα που χάνονται με το πέρασμα του χρόνου. Η βιομηχανική παραγωγή και η τεχνολογία έχει επηρεάσει την κατασκευή μουσικών οργάνων και έτσι οι ελάχιστοι επαγγελματίες που επιμένουν στη χειροποίητη δημιουργία είναι πολύτιμοι σύμβουλοι των μαθητών/τριών τόσο για την πληροφόρησή τους όσον αφορά στα μυστικά του επαγγέλματός τους όσο και για τους λόγους που επιμένουν να εξασκούν το επάγγελμά τους σε πείσμα των καιρών και της τεχνολογίας. Η διοργάνωση μιας συνέντευξης με το συγκεκριμένο οργανοποιό μπορεί να μυήσει τους μαθητές/τριες στην παραγωγή ενός συγκεκριμένου είδους κειμένου (του ερωτηματολογίου) αλλά και στην ανάγνωση των μηνυμάτων που το συγκεκριμένο άτομο μπορεί να μεταφέρει μέσα από τις απαντήσεις του.
Η εικόνα μπορεί να αποτελέσει το έναυσμα για τη μελέτη των επιμέρους σταδίων που καταγράφονται στην παραγωγή των μουσικών οργάνων. Στη φωτογραφία αποτυπώνεται η τελική μορφή των χειροποίητων έργων και η παρουσία του κατασκευαστή τους, ενώ η σχετική αναζήτηση από μέρους των μαθητών/τριών μπορεί να αναδείξει (μέσω της δημιουργίας μιας πολυτροπικής παρουσίασης με τη χρήση εικόνων αλλά και σχετικών συνοδευτικών κειμένων ή και μαγνητοσκοπημένων στιγμιότυπων) τόσο τις διάφορες φάσεις στην κατασκευή τους όσο και τα άλλα πρόσωπα που εμπλέκονται στη συγκεκριμένη παραγωγή (όπως οι προμηθευτές της πρώτης ύλης αλλά και οι τελικοί αποδέκτες/ μουσικοί που ενδεχομένως θα έχουν αγοράσει κάποιες από τις δημιουργίες του κατασκευαστή).