Με αφορμή αυτή την εικόνα οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων του Δημοτικού μέσα από δραστηριότητες στην ευέλικτη ζώνη, μπορούν να αποκτήσουν γνώσεις για την πολιτιστική και την κοινωνική ζωή, αλλά και να ανακαλύψουν τα αίτια κατασκευής Υδραγωγείων. Μπορούν να τους ανατεθούν σχετικές δραστηριότητες, αλλά και να συνδεθεί η εργασία τους με το μάθημα της Βυζαντινής Ιστορίας. Στο Γυμνάσιο οι μαθητές στο μάθημα της Τεχνολογίας θα μπορούσαν να κατασκευάσουν ή να σχεδιάσουν Υδραγωγείο, αλλά και να συνδέσουν την κατασκευή του με την Ιστορία και τη Γεωγραφία. Στο μάθημα των Εικαστικών, θα μπορούσαν να διερευνηθούν και να μελετηθούν τα Υδραγωγεία από Αισθητικής και Αρχιτεκτονικής πλευράς. Στο Λύκειο οι μαθητές μπορούν να συνδέσουν την Ιστορία με την Αρχιτεκτονική. Στην Τεχνική εκπαίδευση μπορούν να ανατεθούν στους μαθητές δραστηριότητες σχετικές αλλά και η αναζήτηση φωτογραφικού αλλά και άλλου υλικού.