Ρηγας Φεραιος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πίνακας ζωγραφικής που απεικονίζει τον Ρήγα Φεραίο και τον Αδαμάντιο Κοραή να ανασηκώνουν την Ελλάδα. Πρόκειται για αλληγορική εικόνα που σκοπό έχει να υπογραμμίσει τη συμβολή των δύο εκπροσώπων του Νεοελληνικού Διαφωτισμού στην αναγέννηση του ελληνισμού. Η παρουσίαση της εικόνας μπορεί να αποτελέσει υλικό για τη μελέτη της ιστορίας της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, και ειδικότερα για τη μελέτη των γεγονότων που συνδέονται με την ιδεολογική προετοιμασία του αγώνα για την ελευθερία. Η συγκεκριμένη εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί σε μαθητοκεντρικές δραστηριότητες του μαθήματος της Ιστορίας και συνδέεται άμεσα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών της Γ' Γυμνασίου. Επίσης, μπορεί να διδαχθεί διαθεματικά με το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό. Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, καλούνται να παρατηρήσουν την εικόνα και να την περιγράψουν. Στη συνέχεια, καλούνται να αναζητήσουν στον ιστότοπο του "Σπουδαστηρίου Νέου Ελληνισμού" και της "Πύλης για την Ελληνική Γλώσσα" κείμενα του Ρήγα Φεραίου και του Αδαμάντιου Κοραή. Στόχος της δραστηριότητας είναι η ενθάρρυνση των μαθητών να συσχετίσουν το θέμα του ζωγραφικού πίνακα με θεματικά κέντρα λογοτεχνικών έργων και άλλων γραπτών κειμένων των δύο εκπροσώπων του Νεοελληνικού Διαφωτισμού. Επίσης, στο πλαίσιο διαθεματικής εργασίας ζητείται από τους μαθητές να συγκεντρώσουν υλικό (ύμνους, προκηρύξεις, κείμενα, εικόνες κ.ά.) από τον προεπαναστατικό αγώνα των Ελλήνων, ξεκινώντας από το βιβλίο της Ιστορίας και στη συνέχεια από επιλεγμένες διαδικτυακές πηγές, ώστε: α) να μελετήσουν τη διάδοση και την απήχηση που είχαν αυτά στη σκλαβωμένη Ελλάδα, β) να αποτιμήσουν τη συμβολή του Ρήγα και του Κοραή στην αφύπνιση του ελληνισμού, και γ) να κατανοήσουν το ρόλο της εκπαίδευσης στον αγώνα των Ελλήνων για ελευθερία.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1754
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Ιδεολογικά και Φιλοσοφικά Κινήματα Ideological and philosophical movementsΙδεολογικά και Φιλοσοφικά Κινήματα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΓΑΖΕΑ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ