Ο Κωνσταντινος Καβαφης και φιλικη ομηγυρη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Εικόνα εποχής στην οποία διακρίνεται δεξιά ο ποιητής Κωνσταντίνος Καβάφης ανάμεσα σε φιλική ομήγυρη. Η εικόνα παρουσιάζει ενδιαφέρον ως τεκμήριο της κοινωνικής ζωής του Αλεξανδρινού και, επίσης, προσφέρεται για παρατήρηση των άλλων προσώπων, καθώς και των χαρακτηριστικών ενδυμάτων του μεσοπολέμου.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να προβληθεί στους μαθητές στα πλαίσια μαθήματος σχετικού με τη ζωή και το έργο του Κωνσταντίνου Καβάφη ή την παρουσίαση κάποιου συγκεκριμένου ποιήματός του. Αρχικά ζητείται από τους μαθητές να εντοπίσουν άλλες απεικονίσεις του ποιητή στο Διαδίκτυο και, στη συνέχεια, αφού έχουν αποκτήσει γνώση της μορφής του, καλούνται να τον εντοπίσουν ανάμεσα στα πρόσωπα της φωτογραφίας και να τον περιγράψουν. Έπειτα δίνεται στα παιδιά το δοκίμιο του Γρηγόριου Ξενόπουλου για τη γνωριμια με τον Καβάφη "Η πρώτη επαφή με τον Κ. Καβάφη", περιοδ. Παναθήναια Δ΄, 30 Nοεμβρίου 1903. Ποια χαρακτηριστικά για τη μορφή του ποιητή επισημαίνει ο Ξενόπουλος; Μπορούν κάποια από αυτά να συνδεθούν με τη μορφή της φωτογραφίας; Τα άλλα πρόσωπα της φωτογραφίας προσελκύουν τώρα την προσοχή των μαθητών. Ποια μπορεί να είναι; Με ποιους συγχρωτιζόταν ο Καβάφης και ποιος ήταν ο κύκλος του; Στα ερωτήματα αυτά δίνει απαντήσεις το διαδίκτυο και η σχετική έρευνα σε αυτό. Σε πλαίσιο παρατήρησης των κοινωνικών συνθηκών της εποχής, οι μαθητές καλούνται να παρατηρήσουν τα ρούχα των εικονιζομένων. Τι φορούν τυπικά οι άνδρες και τι οι γυναίκες; Υπάρχει ανάλογη τυποποίηση στο ντύσιμο της δικής μας εποχής; Η συζήτηση θα επεκταθεί στη ζωή της ελληνικής παροικίας της Αιγύπτου, τα αστικά χαρακτηριστικά της, τη ζωή του ποιητή σε αυτήν και, τελικά, τη δεινή μοίρα της κοινότητας αυτής στις αρχές της δεκαετίας του 1960. Η αναφορά αυτή μπορεί να γίνει στα πλαίσια της παρουσίασης ενός καβαφικού ποιήματος (π.χ. "Η πόλις").


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1774
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Συγγραφέας WriterΣυγγραφέας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΑΤΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ