Πεντζικης Νικος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για φωτογραφία του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη (1908-1993), συγγραφέα και αυτοδίδακτου ζωγράφου που γεννήθηκε και έζησε στη Θεσσαλονίκη. Ταξίδεψε για σπουδές στο Παρίσι και, ενώ από μικρός ήθελε να γίνει εξερευνητής ταξιδιώτης, επέλεξε να ακολουθήσει το επάγγελμα του πατέρα του, κληρονομώντας το φαρμακείο του (1930) στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, το οποίο έμελλε να μετατραπεί επί μία εικοσαετία λογοτεχνικό στέκι και φυτώριο λογοτεχνών της νεότερης γενιάς, σημαδεύοντας παράλληλα την πνευματική ζωή της γενέθλιας πόλης του. Ο πλούσιος πνευματικός του κόσμος και η βαθιά πίστη του στην Ορθοδοξία αναδεικνύεται τόσο μέσα από το συγγραφικό του έργο όσο και το εικαστικό.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η φωτογραφία του συγγραφέα και ζωγράφου, Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη, μπορεί να αποτελέσει το έναυσμα για την αναζήτηση εκ μέρους των μαθητών/τριών πληροφοριών για το έργο και τις δημιουργίες του. Η πρώτη έκδοση έργου του χρονολογείται στα 1935 και έκτοτε έχει δημοσιεύσει διάφορα έργα όπως μελέτες, μυθιστορήματα και πεζογραφήματα (αρκετά από τα οποία διατίθενται και ψηφιακά από το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου). Μάλιστα κάποιο από αυτά θα μπορούσε να αποτελέσει αντικείμενο περαιτέρω εμβάθυνσης, για την ανάδειξη των στοιχείων που συνθέτουν την πνευματική του δημιουργία σε συνδυασμό με την ανάδειξη βασικών χαρακτηριστικών και της καλλιτεχνικής του διάστασης. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι εικόνες της Θεσσαλονίκης, τις οποίες έχει αποτυπώσει εικαστικά ο Πεντζίκης, οι οποίες μπορούν να αποτελέσουν, σε συνδυασμό με τα κείμενά του ταυτόχρονα, προϊόντα ενασχόλησης.
Η χρήση σινικής μελάνης και ηυιοθέτηση της μέθοδου της «ψηφαρίθμησης», με την καταγραφή φράσεων, λέξεων και γραμμάτων από συναξάρια, τοπωνύμια και άλλα κοσμικά κείμενα, μπορεί επίσης να εμπνεύσει τους μαθητές/τριες της τάξης και να τους παρακινήσει στην αξιοποίηση των εκφραστικών μέσων του συγκεκριμένου δημιουργού για την προσωπική τους έκφραση και δημιουργία.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1775
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Γραμματολογικές περίοδοι - Γενιές / Σχολές Literary periods - Generations / SchoolsΓραμματολογικές περίοδοι - Γενιές / Σχολές > Σύγχρονη λογοτεχνία Modern literatureΣύγχρονη λογοτεχνία
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Λόγος - Επικοινωνία Speech - CommunicationΛόγος - Επικοινωνία > Προφορικός / Γραπτός / Ψηφιακός λόγος Oral / Written / Digital SpeechΠροφορικός / Γραπτός / Ψηφιακός λόγος
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να μιμούνται και να προσπαθούν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΛΠΙΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ