Η εικόνα προέρχεται από το χώρο στον οποίο εργαζόταν ο ποιητής και η αξιοποίησή της θα μπορούσε να θεωρηθεί ως έναυσμα για τη συνάντηση των μαθητών/τριών με το έργο του (ανάλογα με την ηλικία και τις προσλαμβάνουσές τους). Η αρχική προσέγγιση μπορεί να γίνει μέσω της αναζήτησης των συμβόλων που επαναλαμβάνονται στο έργο του Οδυσσέα Ελύτη (τόσο το ποιητικό όσο και το εικαστικό). Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την προσεκτική ανάγνωση ορισμένων γνωστών ποιημάτων και την ακρόαση της μελοποιημένης απόδοσής τους (όπως είναι η "Ποδηλάτισσα", "Τα τζιτζίκια", το "Ντούκου ντούκου μηχανάκι", το "Δελφινοκόριτσο", η "Πούλια") μπορεί να αναδείξει την ύπαρξη παιδιών (αγόρι,κορίτσι) και γυναικών, την κυριαρχία του ήλιου, της θάλασσας και του ουρανού κ.ά., στοιχεία όμως που συναντώνται ως επιλεγμένες εικόνες και στα κολάζ του Ελύτη. Στη σχετική αναζήτηση μπορεί να βοηθήσουν και στιγμιότυπα από μαγνητοσκοπημένες εκπομπές -που διατίθονται στο διαδίκτο- η προσεκτική παρακολούθηση των οποίων μπορεί να αναδείξει τα σύμβολα/αντικείμενα που έχουν επηρεάσει το έργο του.
Από την άλλη πλευρά η μύηση και σταδιακή κατανόηση του τρόπου κατασκευής εικόνων κολάζ -από τη συνολική αντίληψη στον εντοπισμό των επιμέρους στοιχείων τους- μπορεί να παρακινήσει τους μαθητές/τριες στον πειραματισμό για την παραγωγή παρόμοιων συνθέσεων. Αυτό προτείνεται να γίνει μέσα από την οικειοποίηση της αντίστοιχης πρακτικής και αξιοποίησης των δυνατοτήτων μιας διαδικτυακής εφαρμογής δημιουργίας κολάζ.
Αντίστοιχα η αξιοποίηση των συμβόλων που θα αναδείξει η έρευνα των μαθητών/τριών μπορεί να δώσει επιπλέον επιλογές δημιουργικής παραγωγής κειμένων (είτε με τη τεχνική του φανταστικού διώνυμου και την επιλογή δύο λέξεων/συμβόλων για τη δημιουργία ενός νέου ποιήματος είτε με τη μεταγραφή ενός ποιήματος σε πεζό κείμενο).