Στην πρώτη ανάγνωση της φωτογραφίας, οι μαθητές/τριες θα κληθούν να περιγράψουν τη μορφή που εικονίζεται σε αυτή, μια γυναίκα του προηγούμενου αιώνα, με πρόσωπο και χέρια ροζιασμένα, με κορμί ζαρωμένο από το αλάτι της θάλασσας αλλά και τις αντιξοότητες της ζωής, με βλέμμα αγνό και πεντακάθαρο. Στην περιγραφή αυτή, οι μαθητές/τριες θα κληθούν να παρουσιάσουν τη συγκεκριμένη γυναίκα μόνο με βάση τα εξωτερικά της χαρακτηριστικά, τοποθετώντας την σε χρόνο και χώρο που οι ίδιοι/ιες θα αποφασίσουν. Με τον ίδιο τρόπο μπορούν να ορίσουν και άλλες λεπτομέρειες της ζωής της.
Στη συνέχεια η πληροφόρησή τους για τη βράβευσή της από την Ακαδημία Αθηνών και άλλους φορείς -μαζί με την αναγνώριση της προσφοράς της σε Ιερολοχίτες που αναζήτησαν καταφύγιο στη βραχονησίδα της- μπορεί να φωτίσει μια άλλη πλευρά της προσέγγισής της. Την αντιμετώπισή της ως μια σύγχρονη ηρωίδα που αψήφισε τους κανόνες της διπλωματίας και τους ελιγμούς της εξωτερικής πολιτικής και ως ένας σύγχρονος "Μικρός Πρίγκιπας" επεδίωκε να επιστρέφει στο μικρό της "πλανήτη" εκπληρώνοντας το χρέος της. Στη φάση αυτή οι μαθητές/τριες θα κληθούν να περιγράψουν μια μέρα από τη ζωή της συγκεκριμένης γυναίκας, εντάσσοντας σε αυτή την αφήγηση βιογραφικές πληροφορίες γύρω από το πρόσωπο της Δέσποινας Αχλαδιώτη και της ήρεμης ζωής της σε ένα ερημωμένο και άγονο νησί, παρέα με λίγα ζώα που είχε για να καλύπτουν τις λιγοστές της ανάγκες. Στον εμπλουτισμό της αφήγησης μπορεί να συμβάλλει και η αναζήτηση της νησίδας Ρω αλλά και σχετικών πληροφοριών γύρω από τη στρατηγική θέση της γύρω περιοχής αλλά και τον αντίκτυπο που είχε η πρωτοβουλία της Δέσποινας Αχλαδιώτη στην προάσπιση των ελληνικών συνόρων.