Η φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας ως εποπτικό υλικό για να γνωρίσουν οι μαθητές τον πεζογράφο Γιώργο Θεοτοκά προτού αρχίσει η ανάλυση ενός μυθιστορήματος ή δοκιμίου ή διηγήματος ή θεατρικού έργου του. Είναι σημαντικό οι μαθητές να μπορούν να αναγνωρίζουν τον συγγραφέα και να συνδέουν το πρόσωπό του με την εργογραφία του. Η χρήση της εικόνας είναι σημαντική γιατί συμβάλλει στην εικονιστική αναπαράσταση των γνώσεων των μαθητών και προκαλεί το ενδιαφέρον τους. Επίσης, στο Λύκειο σύμφωνα με το ΑΠΣ της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας ενθαρρύνεται η ομαδοσυνεργατική μέθοδος οπότε οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες μπορούν να δημιουργήσουν μια παρουσίαση με φωτογραφίες συγγραφέων, ενταγμένων στη γενιά του '30 ώστε να έχουν μια συνολική εικόνα της γενιάς του '30 ή μια χρονογραμμή στην οποία θα παρουσιάζονται οι συγγραφείς με ένα αντιπροσωπευτικό τους έργο. Ακόμη, θα μπορούσε με αφορμή τη φωτογραφία του Θεοτοκά ο εκπαιδευτικός να αναθέσει σε κάθε ομάδα να μελετήσει ένα έργο του από κάθε κατηγορία (μυθιστόρημα, διηγήμα, δοκίμιο, ταξιδιωτικό, θεατρικό έργο) και στη συνέχεια να γίνει παρουσίαση στην ολομέλεια της τάξης επισημαίνοντας τα χαρακτηριστικά στοιχεία του κάθε λογοτεχνικού είδους.