Το κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά στο μάθημα της Νεοελληνική Λογοτεχνίας και στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας οι μαθητές μπορούν να παρατηρήσουν τη δομική προέλευση της δημοτικής γλώσσας από την αρχαία ελληνική γλώσσα και να διαπιστώσουν τη μακρά ιστορική της εξέλιξη. Παράλληλα, μπορούν να τεκμηριώσουν την άποψη ότι η σύνταξη της γραμματικής μιας γλώσσας συνιστά περιγραφή και βασικό δομικό στοιχείο αυτής της γλώσσας. Στα πλαίσια μιας ερευνητικής εργασίας, οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν υλικό στο διαδίκτυο για τις όψεις του γλωσσικού ζητήματος στην Ελλάδα και την ανεκτίμητη συμβολή του Ψυχάρη στην καθιέρωση της δημοτικής γλώσσας. Στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας το κείμενο μπορεί να αποτελέσει αφόρμηση για την εκπόνηση μιας εργασίας, την οποία οι μαθητές θα παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους, με θέμα τη σύγκριση της καθαρεύουσας με τη δημοτική γλώσσα και κατ΄επέκταση τη σύγκριση του γραπτού και προφορικού λόγου.