Το κοινωνικο προβλημα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για κείμενο δημοσιευμένο στον τόμο 16, Αρ. 620 (1919) της εφημερίδας "Νουμάς" με τίτλο "Το κοινωνικό πρόβλημα". Η πολιτική, κοινωνική, φιλολογική εφημερίδα Νουμάς (1903-1931) ήταν το μαχητικό όργανο του δημοτικισμού. Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο προσφέρεται για μελέτη της κοινωνικής, εκπαιδευτικής και οικονομικής επίδρασης του μαξιμαλισμού στη Ρωσία. Ο μαξιμαλισμός ήταν η τάση μερίδας του Σοσιαλιστικού - Επαναστατικού Κόμματος της Ρωσίας που επεδίωκε την ολοκλήρωση στον ανώτατο βαθμό (maximum) των επαναστατικών στόχων με την οργάνωση δολοφονιών σε βάρος υψηλών αξιωματούχων (μετά το 1905) και ενεργό συμμετοχή στην επανάσταση του 1917, με την οποία ήλθε σε αντίθεση λίγο αργότερα, η οποία εκφράστηκε επίσης με τρομοκρατικές επιθέσεις. Κατ΄επέκταση ο μαξιμαλισμός είναι πολιτική πρακτική που εκφράζεται με την προβολή στόχων και αιτημάτων στο υπέρτατο όριο και συνήθως με ριζοσπαστικό τρόπο. (Λεξικό της Νέας Ελληνικής, 1998. Γ. Μπαμπινιώτη, σελ. 1053)

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το κείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως υλικό στο μάθημα της Νεότερης Ιστορίας, των Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών και της Φιλοσοφίας. Στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας, στην ενότητα για τη Ρωσική επανάσταση, οι μαθητές καλούνται αρχικά να ερμηνεύσουν την έννοια "μαξιμαλισμός", αναζητώντας υλικό στο διαδίκτυο. Στη συνέχεια, μπορούν να προβούν σε κριτική του τρόπου επίδρασης του μαξιμαλισμού στην κοινωνία, την εκπαίδευση, στη βιομηχανία, με βάση τα όσα αναφέρονται στο κείμενο. Αφόρμηση για σχολιασμό μπορεί να αποτελέσει η παράγραφος για την ανάγκη αλλαγής προσανατολισμού της εκπαίδευσης προς μια ανθρωπιστική κατεύθυνση. Στο πλαίσιο του μαθήματος των Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών οι μαθητές μπορούν να ερευνήσουν τις διαφορές της απολυταρχίας και του σοσιαλισμού στην κοινωνία, την εκπαίδευση και την οικονομία. Στο πλαίσιο του μαθήματος της Φιλοσοφίας, στην ενότητα για το Δίκαιο, οι μαθητές μπορούν, ενεργώντας ομαδοσυνεργατικά, να μελετήσουν και να κρίνουν διαφορετικές μορφές πολιτικής οργάνωσης των ανθρώπινων κοινωνιών.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1807
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα Political and ideological IssuesΠολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
Φιλοσοφία PhilosophyΦιλοσοφία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Λεωνίδας Παυλίδης
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΛΕΝΗ ΤΣΙΤΣΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ