Ο Ερμης του Πραξιτελη, Ολυμπια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για στερεοσκοπική κάρτα της εταιρείας Underwood & Underwood (1907). Αφορά διπλή φωτογραφική αποτύπωση του αρχαίου ελληνικού αγαλμάτινου συμπλέγματος του θεού Ερμή και του μικρού Διόνυσου. Καταγράφονται από δυο οπτικές γωνίες, τμήμα του κορμού, η κεφαλή, το αριστερό χέρι και τμήμα υφάσματος στα πόδια του μικρόσωμου αγάλματος που κρατά ο Ερμής, ενώ από το δεξί του χέρι, το τμήμα του βραχίονα που έχει περισωθεί. Μέσα από την οπτική παράλλαξη της απόδοσης των ανακλάσεων του φωτός, των φωτοσκιάσεων, των λεπτομερειών της υφής του υλικού,- στις δυο αποτυπώσεις- επιδιώκεται η απόδοσης της τρίτης διάστασης σε δισδιάστατη επιφάνεια (φωτογραφικό φιλμ). Αξιοποιώντας το πλήθος των στοιχείων της φωτογραφίας επιδιώκεται, η μελέτη της δημιουργίας οπτικών εικόνων μέσω τεχνικών και μεθόδων αποτύπωσης με τη χρήση κατάλληλων μέσων. Επιπλέον στόχο αποτελεί η κατανόηση της γλυπτικής τέχνης εξετάζοντας τον τρόπο που οι καλλιτέχνες επιδιώκουν να αποδώσουν την ανθρώπινη μορφή στο χώρο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Μπορεί να αξιοποιηθεί στη διερεύνηση τεχνολογικών μέσων καταγραφής της πραγματικότητας. Να αποτελέσει αφορμή για την προσέγγιση μεθόδων απόδοσης του βάθους εστιάζοντας, στην οπτική παράλλαξη και την έννοια της προοπτικής στη ζωγραφική, να διερευνηθεί ο ρόλος του φωτός τόσο στις δυο τέχνες όσο και στο φυσικό περιβάλλον. Προεκτάσεις μπορούν να δοθούν στη διερεύνηση της αρχαιοελληνικής γλυπτικής μέσα από την αναζήτηση επιπλέον στοιχείων – πηγών σχετικών με τα χαρακτηριστικά, τις κυρίαρχες τάσεις (πρώιμη, ώριμη, ύστερης), τις επιρροές και τη θεματολογία ώστε να μελετηθεί η απόδοση του ανθρώπινου σώματος, οι αναλογίες, η κίνηση, ο ρυθμός, η διαχείριση του όγκου και του χώρου. Συγκριτική παράθεση έργων γλυπτικής, ζωγραφικής και φωτογραφίας με θέμα την ανθρώπινη μορφή θα βοηθούσε στη σφαιρικότερη προσέγγιση του θέματος.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1819
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Οπτικοακουστικές Τέχνες Audiovisual ArtsΟπτικοακουστικές Τέχνες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
επικύρωση αντικειμένου: Σωτηρία Λαζάρου
επιμέλεια περιεχομένου: Ανδρέας Κωστόπουλος
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων: Σωτηρία Λαζάρου
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ