Επιτυμβιοι λιθοι, Κεραμεικος, Αθηνα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για στερεοσκοπική κάρτα της εταιρείας Underwood & Underwood (1905). Αφορά διπλή φωτογραφική αποτύπωση, τμήματος, του πρώτου δημόσιου νεκροταφείου της αρχαίας Αθήνας. Η ευρύτερη περιοχή αποτελεί τον Κεραμεικό που χωρίζεται σε δύο αρχαίες συνοικίες με ταφικό και οικιστικό χαρακτήρα. Σε πρώτο πλάνο διακρίνουμε, αριστερά επιτύμβιο μνημείο, δηλαδή ορθογώνια μαρμάρινη πλάκα τοποθετημένη κάθετα σε μικρό λόφο από χώμα (τύμβο) που σκεπάζει το νεκρό. Εικονίζονται δύο αδελφές: η όρθια στα αριστερά (Δημητρία;)και η καθιστή (Παμφίλη;) διασώζουν μια ιδανική και άφθαρτη εικόνα. Το ανάγλυφο είναι ένα από τα τελευταία μνημεία που ανεγέρθηκαν, πριν την έκδοση του απαγορευτικού νόμου του Δημητρίου Φαληρέως, το 317 π.Χ., περί καλλωπισμού των τάφων. Οι μορφές απλώνονται στον διαθέσιμο χώρο και τοποθετούνται ελαφρά διαγώνια ώστε να δημιουργείται η εντύπωση του βάθους. Τα ενδύματα καλύπτουν καλά τα σώματα των μορφών και σε λίγα μόνο σημεία αφήνουν να διαφανεί η ανατομία τους. Σε δεύτερο πλάνο δεξιά, εκτείνεται το αρχαίο νεκροταφείο. Επιδιώκεται η αναγνώριση στοιχείων και ιστορικών ντοκουμέντων που σχετίζονται με την πολιτιστική εξέλιξη και την κοινωνική δομή στην αρχαία Ελλάδα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το Μ.Α.μπορεί να αποτελέσει, αφετηρία μελέτης ταφικών χώρων, αντικειμένων (κτερίσματα) και συμβόλων της ίδιας ιστορικής περιόδου, αφορμή διερεύνησης του ρόλου της μνημειακής γλυπτικής στην ιστορία των πλαστικών τεχνών, ακόμη να συσχετιστεί με τον ρυθμό, την ανθρώπινη μορφή και την αρχιτεκτονική. Επίσης, μέσα από τη συγκριτική ανάλυση των επιτύμβιων ανάγλυφων και της ζωγραφικής (π.χ. Αιγυπτιακή τέχνη, Γιάννης Μόραλης) να διερευνηθεί η έννοια της αφαίρεσης, Προεκτάσεις μπορεί να δοθούν στη προσέγγιση της αγγειοπλαστικής μέσα από την αναζήτηση πηγών για τεχνίτες και εργαστήρια κεραμικής.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1830
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Γλυπτική SculptureΓλυπτική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
επικύρωση αντικειμένου: Σωτηρία Λαζάρου
επιμέλεια περιεχομένου: Ανδρέας Κωστόπουλος
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων: Σωτηρία Λαζάρου
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ