Φωτογραφία από το αρχείο του Δημήτρη Χαρισιάδη, επίσημου φωτογράφου του ελληνικού στρατού κατά τον ελληνοϊταλικό πόλεμο (1940), που αποτύπωσε σκηνές από την πορεία και τη ζωή των Ελλήνων στρατιωτών στο μέτωπο (Μουσείο Μπενάκη). Απεικονίζεται πομπή ημιονηγών με τα υποζύγια φορτωμένα. Άνθρωποι και ζώα ακροπατούν πάνω στα απόκρημνα μονοπάτια του όρους Τόμαρος στις όχθες του ποταμού Δεβόλη. Η επιστράτευση και ο ανεφοδιασμός των μονάδων στην Ήπειρο κατά τον πόλεμο του ΄40, πραγματοποιούνταν με μεγάλη καθυστέρηση, διότι η προσοχή του Γενικού Επιτελείου είχε κυρίως στραφεί στην οχύρωση της Μακεδονίας. Τα τμήματα που πολέμησαν στην Πίνδο, εκτός από ενισχύσεις σε πολεμοφόδια και άνδρες, ζητούσαν τρόφιμα, ενώ η έλλειψη μεταγωγικών τα υποχρέωνε σε κοπιαστικές πορείες, μέχρι να φθάσουν στους προκαθορισμένους τομείς δράσης. Αυτά τα κενά και τις ελλείψεις κάλυψαν με μεγάλη αυτοθυσία οι ημιονηγοί με τα υποζύγια τους. Μέσα στη νύκτα, στη βροχή, στο χιόνι, στην ατελείωτη λάσπη και πολλές φορές υπό τις βολές των εχθρικών πυροβόλων, τα ζώα του αλβανικού μετώπου μεταφέροντας στις πλάτες τους κάθε μορφής εφόδια, ακόμη και τραυματίες, μέσα από μονοπάτια και γιδόστρατες έγραψαν μαζί με τους ηρωικούς μουλαράδες τις δικές τους σελίδες δόξας .