Ακροβασιες Λοχου Ορεινων Μεταφορων,Αλβανια 1940
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Φωτογραφία από το αρχείο του Δημήτρη Χαρισιάδη, επίσημου φωτογράφου του ελληνικού στρατού κατά τον ελληνοϊταλικό πόλεμο (1940), που αποτύπωσε σκηνές από την πορεία και τη ζωή των Ελλήνων στρατιωτών στο μέτωπο (Μουσείο Μπενάκη). Απεικονίζεται πομπή ημιονηγών με τα υποζύγια φορτωμένα. Άνθρωποι και ζώα ακροπατούν πάνω στα απόκρημνα μονοπάτια του όρους Τόμαρος στις όχθες του ποταμού Δεβόλη. Η επιστράτευση και ο ανεφοδιασμός των μονάδων στην Ήπειρο κατά τον πόλεμο του ΄40, πραγματοποιούνταν με μεγάλη καθυστέρηση, διότι η προσοχή του Γενικού Επιτελείου είχε κυρίως στραφεί στην οχύρωση της Μακεδονίας. Τα τμήματα που πολέμησαν στην Πίνδο, εκτός από ενισχύσεις σε πολεμοφόδια και άνδρες, ζητούσαν τρόφιμα, ενώ η έλλειψη μεταγωγικών τα υποχρέωνε σε κοπιαστικές πορείες, μέχρι να φθάσουν στους προκαθορισμένους τομείς δράσης. Αυτά τα κενά και τις ελλείψεις κάλυψαν με μεγάλη αυτοθυσία οι ημιονηγοί με τα υποζύγια τους. Μέσα στη νύκτα, στη βροχή, στο χιόνι, στην ατελείωτη λάσπη και πολλές φορές υπό τις βολές των εχθρικών πυροβόλων, τα ζώα του αλβανικού μετώπου μεταφέροντας στις πλάτες τους κάθε μορφής εφόδια, ακόμη και τραυματίες, μέσα από μονοπάτια και γιδόστρατες έγραψαν μαζί με τους ηρωικούς μουλαράδες τις δικές τους σελίδες δόξας .

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Να εξετάσουν τη σχέση της ιστορίας των μόνοπλων ζώων ( ίππος, ημίονος, όνος ) με την ιστορία του ανθρώπου. Να αναζητήσουν τον ρόλο των αφανών ηρώων στην δημιουργία της ιστορίας. Να διαπιστώσουν τη συνεισφορά των υποζυγίων στην εποποιία του ΄40. Να μελετήσουν στη λογοτεχνία περιπτώσεις των σχέσεων που αναπτύσσουν οι στρατιώτες με τους τετράποδους συντρόφους τους, Ν. Καββαδία "Στο άλογό μου", Σ. Μυριβήλη "Η ζωή εν τάφω": Τα ζα, να παρακολουθήσουν σχετικές ταινίες ( π.χ. Το άλογο του πολέμου). Να ερευνήσουν συνεργατικά διάφορες πηγές για τη δράση των ημιονηγών ( λ.χ. μαρτυρίες αμάχων, στρατιωτών, αναφορές αξιωματικών, Οδυσσέα Ελύτη "Άξιον εστί", ( τις ημέρες εκείνες έφτασαν επιτέλους ύστερα από τρεις σωστές εβδομάδες οι πρώτοι στα μέρη μας ημιονηγοί…)


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1851
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες Human - Human relations and valuesΆνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΤΖΟΥΑΝΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ