Θεοδωρος Κολοκοτρωνης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για προσωπογραφία (σκίτσο) του αρχιστράτηγου της ελληνικής επανάστασης Θεόδωρου Κολοκοτρώνη. Φιλοτεχνήθηκε το 1827 από τον φιλέλληνα αξιωματικό και αυτοδίδακτο εικονογράφο Karl Krazeisen, ο οποίος πολέμησε στο πλευρό των Ελλήνων, ως υπολοχαγός σώματος Βαυαρών εθελοντών, σε πολλά πεδία μαχών. Τα σχέδια του Krazeisen λιθογραφήθηκαν και κυκλοφόρησαν σε λεύκωμα μετά την επιστροφή του στη Γερμανία, ενώ το 1926 αγοράστηκαν από την τότε ελληνική κυβέρνηση έναντι 200.000 δραχμών και επέστρεψαν στην Ελλάδα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στο μάθημα της Ιστορίας, η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό, προκειμένου οι μαθητές να μελετήσουν τον τρόπο με τον οποίο αποδίδεται στη συγκεκριμένη προσωπογραφία η ηγετική φυσιογνωμία του Κολοκοτρώνη (ύφος, ένδυση, οπλισμός κ.ά.). Να συγκρίνουν τα στοιχεία που τους παρέχει η εικόνα για την προσωπικότητα του Κολοκοτρώνη με στοιχεία από άλλες πηγές (άλλες απεικονίσεις, ιστορικά κείμενα, λογοτεχνικά κείμενα, απομνημονεύματα του ίδιου του αγωνιστή). Επίσης, στο πλαίσιο συνεργατικής διερευνητικής δραστηριότητας και με τη βοήθεια άλλων πηγών και διαδικτυακών εργαλείων, να δημιουργήσουν μια παρουσίαση για την προσωπικότητα του μεγάλου στρατηγού, εμβαθύνοντας συγχρόνως στον ρόλο του, στρατιωτικό και πολιτικό, στην ελληνική επανάσταση ή ή να εντάξουν την εικόνα σε gallery, παρουσίαση, ψηφιακή αφήγηση ή ψηφιακή αφίσα με θέμα τις ηγετικές φυσιογνωμίες της Ελληνικής Επανάστασης. Οι παρουσιάσεις των μαθητών θα είναι χρήσιμες και στις επετειακές εκδηλώσεις για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου. Τέλος, διαθεματικά, σε συσχετισμό με το μάθημα των Εικαστικών, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία μαθητές να προβληματιστούν για τις χρονικές, τοπικές και, κυρίως, ιδεολογικές προϋποθέσεις που προσδιορίζουν τα χαρακτηριστικά της προσωπογραφίας μιας ιστορικής προσωπικότητας.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1865
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζητήματα Εικαστικών Τεχνών Issues of Visual ArtsΖητήματα Εικαστικών Τεχνών
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Κρατσάιζεν Κ.
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΖΩΗ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ-ΤΡΕΧΛΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ