Στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, η εικόνα μπορεί να αποτελέσει αφόρμηση (ταυτοποιώντας τα εικονιζόμενα πρόσωπα), προκειμένου οι μαθητές, στο πλαίσιο συνεργατικής διερευνητικής δραστηριότητας, να μελετήσουν τον ρόλο των φιλολογικών σαλονιών της Αθήνας στη λογοτεχνική ιστορία κατά το τέλος του 19ου και τις αρχές του 20ού αι. Το σαλόνι του Γιώργου Κατσίμπαλη ήταν ένα από τα πιο διάσημα, αφού σε αυτό σύχναζαν ο Γιώργος Σεφέρης, ο Γιώργος Θεοτοκάς, ο Κοσμάς Πολίτης, ο Άγγελος Τερζάκης, ο Γιώργος Σαραντάρης, ο Οδυσσέας Ελύτης κ.ά. Να γνωρίσουν ακόμη τον Γιώργο Κατσίμπαλη, που στήριζε σαν «κολοσσός» ολόκληρη τη γενιά του 1930. Μελετώντας αποσπάσματα και από τον "Κολοσσό του Μαρουσιού" του Henry Miller, να αντιληφθούν τη συμβολή της κριτικής στο λογοτεχνικό φαινόμενο.