Βλασσης Φρυσιρας, του Αχιλλεα Παπακωστα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στον πίνακα απεικονίζεται ο συλλέκτης Βλ. Φρυσίρας, καθισμένος σε πτυσσόμενη καρέκλα, μέσα σε έναν απροσδιόριστο χώρο που δομείται από καθαρά σχήματα και έντονα χρώματα και κινείται μεταξύ ενός μαγικού τοπίου και μιας αφηρημένης σύνθεσης. Πρόκειται για πίνακα μεγάλου μεγέθους (2x1,5μ, τεχνική: λάδι σε καμβά). Το έργο ανήκει στη συλλογή του Μουσείου Φρυσίρα. Η τεχνική και το στυλ του Αχιλλέα Παπακώστα, ενός σύγχρονου Έλληνα ζωγράφου της νεότερης γενιάς (γ. 1970) κινείται στο χώρο του ρεαλισμού, αλλά ταυτόχρονα δανείζεται στοιχεία από την αφηρημένη ζωγραφική (δομημένα σχήματα που δημιουργούν μια "μουσική αρχιτεκτονική") και από την pop art (έντονα και λαμπερά χρώματα) σε ένα πολύ προσωπικό και ιδιότυπο μίγμα. Εκτός από το πρόσωπο, που αποδίδεται περισσότερο ρεαλιστικά, το υπόλοιπο έργο είναι σχεδόν "επίπεδο", δεν αποδίδεται δηλαδή η ογκηρότητα της μορφής και των σχημάτων.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το έργο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών, στην ιστορία τέχνης, καθώς και σε ερευνητικές εργασίες ή σχολικές δραστηριότητες σχετικές με τη σύγχρονη Ελληνική τέχνη και τον τρόπο με τον οποίο αφομοιώθηκαν ή μεταμορφώθηκαν από τους σύγχρονους καλλιτέχνες οι κατακτήσεις μοντέρνων και μεταμοντέρνων κινημάτων, στο πλαίσιο της παραστατικής ζωγραφικής. Πρόκειται για ένα έργο που προσφέρεται για πολλαπλές συγκρίσεις και αναφορές, με έμφαση στην pop art και στην παραστατική ανθρωποκεντρική ζωγραφική μετά το 1950. Συγκρίσεις θα μπορούσαν να γίνουν με το έργο του Χόκνεϊ, του Κιτάι, της Ρέγκο και άλλων καλλιτεχνών που συνδέονται με μια "νέα υποκειμενικότητα" στην παραστατική ζωγραφική μετά το '50.
Επίσης, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε θεματικές ενότητες ή σχολικές δραστηριότητες με θέμα την προσωπογραφία. Επιπλέον, με αφορμή το γεγονός ότι η συλλογή του Βλ. Φρυσίρα περιλαμβάνει πολλά πορτραίτα του, τόσο από Έλληνες όσο και από ξένους καλλιτέχνες, θα μπορούσαν να αναζητηθούν από τους μαθητές άλλα σχετικά έργα (πχ. στην ιστοσελίδα του Μουσείου Φρυσίρα) και να γίνει συγκριτική ανάλυση και συζήτηση για το πόσο διαφορετικά απεικονίζεται ο ίδιος άνθρωπος στο έργο διαφόρων καλλιτεχνών, ανάλογα με την ιδιαίτερη τεχνοτροπία και το στυλ του καθενός και τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας που επιλέγει να εκφράσει και να απεικονίσει ο κάθε καλλιτέχνης.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1892
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Παπακώστας Αχιλλέας, Papakostas Achilleas
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ