Ιωαννης Καποδιστριας, Κυβερνητης της Ελλαδας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Λιθογραφία που απεικονίζει τον Ιωάννη Καποδίστρια Έλληνα διπλωμάτη και πολιτικό που διετέλεσε πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας. Ως υπουργός εξωτερικών της Ρωσίας υποστήριξε παρασκηνιακά ενώπιον της "Ιεράς Συμμαχίας" τον αγώνα των Ελλήνων για ανεξαρτησία. Γι αυτό τον λόγο διαφώνησε με το Τσάρο και αναγκάστηκε σε παραίτηση. Ως πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας επιδόθηκε στη δημιουργία κράτους εκ του μηδενός βάζοντας τα θεμέλια στη διοίκηση, στην άμυνα, στην εκπαίδευση, στη δικαιοσύνη και στην οικονόμία. Αναδιοργάνωσε τις ένοπλες δυνάμεις δημιουργώντας τακτικό στρατό. Ίδρυσε το Εθνικό Νομισματοκοπείο και καθιέρωσε τον φοίνικα ως εθνικό νόμισμα. Κατασκεύασε νέα σχολεία και εισήγαγε την αλληλοδιδακτική μέθοδο. Έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη γεωργία και εισήγαγε την καλλιέργεια της πατάτας. Οι πολιτικές κινήσεις του Καποδίστρια και ο απολυταρχικός τρόπος διοίκησης που εφάρμοσε προκάλεσαν τη δυσαρέσκεια οργανωμένων ομάδων που θίγονταν τα συμφέροντά τους με αποτέλεσμα τη δολοφονία του το 1831.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η λιθογραφία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως έναυσμα για τη δημιουργία δράσεων ομαδοσυνεργατικού και διερευνητικού χαρακτήρα που θα αναφέρονται στη ζωή και το έργο του Ιωάννη Καποδίστρια. Ο ορισμός του ως υπουργός εξωτερικών της Ρωσίας και η παρασκηνιακή δράση του για τον αγώνα των Ελλήνων μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε δραστηριότητες που σκοπέυουν στην κατανόηση του τρόπου λειτουργίας και τον συσχετισμό των συμφερόντων των μεγάλων δυνάμεων εκείνης της εποχής. Το ενδιαφέρον του για την εκπαίδευση μπορεί να γίνει αφορμή για δράστηριότητες που θα έχουν ως στόχο τους τις συνθήκες κάτω από τις οποίες πραγματοποιήθηκαν οι πρωτοβουλίες του, η ανάλυση της αλληλοδιδακτικής μεθόδου και η αναγκαιότητα εφαρμογής της κάτω από τις αντίξοες και δύσκολες συνθήκες εκείνης της εποχής. Οι μαθητές/τριες χρησιμοποιώντας διάφορες πηγές από το διαδίκτυο μπορούν να αξιολογήσουν τα μέτρα που πήρε για την ανόρθωση της οικονομίας και για την άμυνα της χώρας.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
0:15:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1903
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Οικονομία EconomyΟικονομία
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ